Internetový prohlížeč Vivaldi, který zahájil provoz minulý týden, musí přilákat pět milionů uživatelů každý měsíc, aby se stal ziskovým. Řekl to Jon von Tetzchner, sotwarový inženýr, který za vývoj nového internetového prohlížeče utratil kolem 6,07 milionu amerického dolaru vlastních peněz. Agentuře Reuters řekl, že verze Vivaldiho 1.0 následuje za 15 měsíčním vývojem. Ve stávající společnosti drží Jon von Tetzchner 90 procent akcií a chce si zachovat kontrolu.
Internetový prohlížeč Vivaldi nabízí širokou škálu individuálních nastavení a funkci „záložek“, což přineslo internetovému prohlížeči Oslo pozornost nejnáročnějších uživatelů, kteří tak opustili webový prohlížeč světových značek, jako je Google Chrome, Internet Explorer, či Firefox, nebo Safari. Podle von Tetzchnera před několika lety všichni výrobci začali zjednodušovat jejich prohlížeče a odstraňovat mnoho funkcí, které takzvaní „siloví“ uživatelé nechtěli. „A to je právě segment, co máme za cíl,“ citovala agentura Reuters von Tetzchnera. Podle něj tak prohlížeč Vivaldi nabídne mnohem více funkcí a možností personalizace než kterýkoliv jiný prohlížeč na trhu. Většina z těchto funkcí jsou údajně nové a naprosto unikátní.
Pojmenováním prohlížeče podle skladatele z 18. století Antonia Vivaldiho, navázal podle Reuters von Tetzchner na svou předchozí roli, coby spoluzakladatele a dlouholetého vedoucího projektu internetového prohlížeče a mobilního softwaru Opera, který opustil v roce 2011. Opera je nyní předmětem nabídky na převzetí ve výši 1,28 miliardy amerických dolarů skupinou čínských firem.
„Poté, co jsem se rozhodl z Opery odejít, zaměřili jsme se na zcela jiný segment uživatelů a ten nám otevřel prostor na trhu," uvedl von Tetzchner. Podle něj prohlížeč Vivaldi potřebuje jen pět milionů uživatelů měsíčně, aby vydělal peníze. A von Tetzchner si je jistý, že se tam jeho nová společnost dostane. Vivaldi byl stažen milionkrát od zahájení testovací verze začátku minulého roku, ale von Tetzchner odmítl říci, kolik z lidí se stalo pravidelnými uživateli.
Podle něj mu už několik světových značek zaměřených na venture kapitál volalo, ale von Tetzchner je zdvořile odmítl. „Jendu z věcí, kterou jsem se během mých let u Opery naučile je, jak si zachovat kontrolu nad společností. A jsem šťastný, že jsem schopný to dělat tentokrát," řekl agentuře Reuters Jon von Tetchner. Internetový prohlížeče Vivaldi spolupracuje s několika poskytovateli obsahu, jako například Bing, a a údajně je jednání s Aplhabetem Inc.