Celkem 3,5 milionu falešných klientských účtů vytvořili mezi roky 2009 a 2016 zaměstnanci americké banky podle druhé interní prověrky, jejíž závěry banka uvolnila dnes. Ještě loni na podzim přitom banka uváděla, že falešných účtů je asi 2,1 milionu a že byly otevřeny v letech 2011 až 2015. Proč je zaměstnanci otevřeli? Aby splnili přísné cíle stanovené managementem.
Na revizi delšího časového úseku si banka najala poradenskou firmu. Ta nyní prověřuje účty zpětně až k roku 2002, řekl dnes novinářům generální ředitel Tim Sloan. Banka zjistila, že vedle již objevených 2,1 milionu účtů z let 2011 až 2015 existuje dalších asi 450 tisíc účtů, které ušly pozornosti bankovní revize. Při prověřování rozšířeném na období 2009 až září 2016 bylo zjištěno dalších 981 tisíc případů.
Zasaženým zákazníkům už banka slíbila uhradit 3,3 milionu dolarů, v přepočtu zhruba 73 milionů korun, a nyní tuto sumu zvýšila o dalších 2,8 milionu dolarů. Banka navíc připustila, že 528.000 klientů bylo bez autorizace zaregistrováno pro online platby. Tyto lidi odškodní částkou 910.000 dolarů.
Skandál kolem účtů, které banka zakládala bez vědomí zákazníků vypukl loni na podzim, za urovnání obvinění už banka zaplatila 185 milionů dolarů.
Wells Fargo je třetí největší bankou v USA a zároveň největším poskytovatelem hypoték. Ve druhém čtvrtletí banka hospodařila s čistým ziskem 5,8 miliardy dolarů.
(Zdroj: Reuters, čtk)