: FY19
Na rozdíl od globální jedničky (AB InBev) si pivovarnická dvojka zatížená o poznání menším dluhem stále vede nad očekávání dobře. Loňské tržby narostly o 5,6 %, když se mohly opřít o 2,2 % vyšší výtoč a 3,3 % vyšší ceny. Růst prodejů koncem roku (4Q19) ještě akceleroval na +4,1 % yoy. Z regionálního hlediska si nejlépe vedly Vietnam, Kambodža a Brazílie, která je pro značku již největším trhem.
Produktový mix je navíc podporován rostoucími preferencemi pro prémiové značky na rozvíjejících se trzích. S tímto větrem v zádech si značka připsala vůbec nejlepší rok za poslední dekádu (+8,3 %; ve 4Q19 dokonce až +12 % yoy). Dvojciferný růst v nealko segmentu se opírá o 0.0.
Provozní zisk rostl loni o něco pomaleji (+3,9 % yoy) kvůli vyšším cenám výrobních vstupů a vyšším marketingovým výdajům. Čistý zisk přidal +4,3 % yoy na 2,5 mld. EUR.
Dividenda za loňský rok byla stanovena na 1,68 EUR/akcii (+5 % yoy; výplatní poměr 38,4 %), z níž zbývá akcionářům vyplatit 1,04 EUR (ex-date 27.4.2020).
Výhled pro letošní rok počítá s pokračujícím rychlejším růstem tržeb ve srovnání s globálním trhem a taktéž nízkou jednocifernou nákladovou inflací. Provozní zisk by tak měl narůst o střední jednotky procent. Vedení se rovněž nechalo slyšet, že v tuto chvíli není možné odhadnout reálné dopady epidemie koronaviru do obchodních výsledků společnosti.
Akcie reagují na robustní růstový profil velmi pozitivně a posilují o takřka 7 %.
Health: 4Q19
Americká zdravotnická společnost, pod jejíž křídla spadají lékárny, tzv. pharmacy benefit manager (PBM) i zdravotní pojišťovna , představila sadu výsledků za 4Q19 a výhled pro FY20, které se příliš neodchylují od tržních očekávání. Čistý zisk na akcii dosáhl ve 4Q19 výše 1,73 USD, zatímco trh počítal s 1,68 USD. Překvapení se opírá o nižší daňovou sazbu a o lepší výkon v PBM segmentu. Proti tomu stojí vyšší počet emitovaných akcií a nižší zisk zdravotní pojišťovny.
Výhled pro FY20 počítá s EPS v rozmezí 7,04 – 7,17 USD (kons. 7,15 USD) a provozním ziskem v pásmu 15,5 – 15,8 mld. USD (kons. 15,7 mld. USD).
Akcie přidávají v pre-market fázi 1 %.