Vývoj sledovanosti TV Nova, která je 100% vlastněna společností CME, dosáhla ve 4. čtvrtletí 2005 zajímavých výsledků. TV Nova ve snaze zvrátit nepříznivý vývoj sledovanosti z 3. čtvrtletí 2005 v porovnání s jejím hlavním konkurentem TV Prima, po uvedení realitní show Big Brother, změnila programovou strukturu, vysílací čas realitní show a zařadila pořady vlastní produkce. Obrat se začal projevovat v druhé polovině 4. čtvrtletí, kdy vzrostla sledovanost TV Nova z 36,47 % až na 43,44 %. Naproti tomu sledovanost TV Prima koncem roku poklesla dokonce i pod úroveň ČT1 na 18,69 %. Vývoj sledovanosti byl v závěru roku do značné míry poznamenán také ukončením vysílání reality show na obou privátních okruzích. Vývoj sledovanosti je důležitým vodítkem pro zadavatele reklam, proto nedávný vývoj je pro TV Nova pozitivní.
Zdroj: ČTK, Patria |