Hrubé výdaje na televizní reklamu vzrostly v září meziročně o 17 %, na celkových 2,57 mld. Kč. Televizní stanice odvysílaly v porovnání s minulým rokem v září o 38,5 hodin reklamy více: TV Nova (vlastněna společností CME) o 21 hodin a konkurenční TV Prima o 13 hodin více. TV Prima zvýšila meziročně svůj zásah reklamy u diváků (měřenou pomocí GRP bodů) o 7,4 bodu na 31,8 %. Sledovanost TV Nova poklesla o 7,3 bodu na 57,7 %, zatímco její podíl byl na jaře kolem 70 %. Celkově si myslíme, že tato zpráva je pro CME pozitivní, ale neměla by mít větší efekt na cenu titulu. Opakujeme naše doporučení Koupit.
Zásah reklamy u diváků (GRP) od března 2005
|
Nova
|
Prima
|
ČT
|
|
2005
|
2004
|
2005
|
2004
|
2005
|
2004
|
Březen
|
70,0
|
62,9
|
18,3
|
24,0
|
11,8
|
13,1
|
Duben
|
70,2
|
63,6
|
19,6
|
22,7
|
10,2
|
13,7
|
Květen
|
67,5
|
63,4
|
22,0
|
23,8
|
10,5
|
12,7
|
Červen
|
70,0
|
62,0
|
20,8
|
25,1
|
9,2
|
12,9
|
Červenec
|
67,1
|
59,7
|
17,2
|
21,8
|
15,6
|
18,5
|
Srpen
|
63,5
|
59,3
|
21,0
|
22,4
|
15,5
|
18,4
|
Září
|
62,5
|
61,7
|
26,6
|
26,0
|
10,9
|
12,2
|
Říjen
|
59,3
|
62,7
|
30,5
|
26,4
|
10,1
|
10,8
|
Listopad
|
57,7
|
65,0
|
31,8
|
24,4
|
10,5
|
10,6
|
Zdroj: ČTK