Dnes volně navážeme na první díl, kde Vás seznamujeme s obchodováním na nejznámější světové burze, na NYSE.
1929 – 1963
Na začátku této periody se komunikační schopnosti rapidně změnily. Stovky telefonů byly přímo na parketu NYSE a staly se dominantním prostředkem k uzavírání obchodů. Vznikl 500znakový „black box“ ticker, který byl skoro dvakrát rychleji distribuován mezi jednotlivé účastníky obchodování. Také vznikl systém centrálního kotování, který umožňoval po telefonu získat nepřetržitou nabídku s poptávkou. Objemy obchodů nesrovnatelně rostly a na něm svou roli sehrál i krach na Wall Street v roce 1929. V letech 1929 až 1930 také došlo k zásadní změně podoby parketu burzy, kdy se na ní objevily boxy ve tvaru koňské podkovy, kde úředníci pracovali uvnitř tohoto boxu a specialisté mimo něj. NYSE začala využívat oddělení automatických kotací v roce 1953, kdy v roce 1960 byly ceny pro 300 akcií průběžně telefonicky nahrávány na záznamový mechanismus.
Obchodování :
Investor volá telefonem obchodníkovi -> Obchodník volá na parket burzy prostředníkovi - > Burzovní prostředník předává objednávku obchodníkovi na parketu - > Obchodník na parketu vyjednává se specialistou - > Specialista páruje nákupní objednávku s prodejní
V roce 1963 dosahoval průměrný denní objem obchodů 4,6 mil. akcií.