Následuje tisková zpráva ČTc:„Na základě sdělení našich zákazníků jsme podali u Městského státního zastupitelství v Praze trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestních činů nekalé soutěže a podvodu,“ říká tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU Vlastimil Sršeň. Podnětem pro trestní oznámení jsou poznatky zákazníků, upozorňujících na nekalé praktiky ze strany některých prodejců telekomunikačních služeb jiných operátorů. Tyto praktiky mohou přerůst až v podvodná jednání přímo poškozující účastníka. „Zvláště zneužívání jména společnosti ČESKÝ TELECOM takovými prodejci při jednání se zákazníkem je podle našeho názoru v rozporu s předpisy upravujícími hospodářskou soutěž a trestní zákon takové jednání kvalifikuje jako skutkovou podstatu trestného činu nekalé soutěže“, dodává Sršeň.
„Do současné doby se na nás obrátilo již cca 2 000 našich zákazníků, kteří nám na základě vlastní negativní zkušenosti popsali chování podomních prodejců jiných operátorů a seznámili nás s podvodnými praktikami, kterými se je snažili oklamat,“ popisuje Vlastimil Sršeň. Státní zastupitelství písemně sdělilo ČESKÉMU TELECOMU, že trestní oznámení v tuto chvíli prověřuje Policie České republiky. „Šetření nepochybně rovněž ukáže, zda prodejci způsobem popsaným zákazníky jednali o vlastní vůli“, dodává Sršeň.
ČESKÝ TELECOM chce varovat všechny spotřebitele, aby si dávali pozor na osoby, které pouští do bytu. „Každý prodejce služeb ČESKÉHO TELECOMU nebo partnerských firem je vybavený identifikačním průkazem a certifikátem s číslem, jménem a fotografií,“ říká Vlastimil Sršeň. ČESKÝ TELECOM zároveň provozuje bezplatnou informační linku 800 130 027, na které si může každý ještě před jednáním ověřit, zda je návštěvník skutečně pracovníkem společnosti, nebo jde o podvodníka, který se za oficiálního zástupce jenom vydává. Pomocí těchto opatření se ČESKÝ TELECOM snaží své zákazníky ochránit a dále zprůhlednit jejich komunikaci s firmou. Doporučuje mimo jiné, aby průkazky od každé návštěvy vždy vyžadovali. Dále upozorňuje, že jeho obchodní zástupci nikdy nevybírají žádné platby v hotovosti.
„ČESKÝ TELECOM se konkurence nebojí, neboť velké množství zákazníků, kteří vyzkoušejí služby jiného operátora, se pak k nám zase vrátí. Zákazníci požadují plnění slibů a vysokou spolehlivost služeb,“ vysvětluje Vlastimil Sršeň.