Minulý pátek Philip Morris ČR oznámil horší než očekávané výsledky za 1. pololetí 2005. Čísla zahrnují také aktivity na Slovensku. Výkon PMČR za 1. pololetí byl ovlivněn pokračující ztrátou tržního podílu ve prospěch levnějších značek o 6,5 pb na 69 %. Představení levnějších značek Clea a Next sice pomohlo objemu prodejů v 2. čtvrtletí, nicméně vedlo ke snížení tržeb. Navíc 1. pololetí 2004 nebylo ovlivněno vstupem ČR do EU, která eliminovala 55 % dovozní daně za cigarety.
Tržby na Slovensku se zlepšily díky zotavení trhu po růstech spotřebních daní v roce 2003 a 2004. Tržní podíl Philip Morris ČR vzrostl o 4,5 pb na 60,2 %. Podle očekávání byl provozní zisk ovlivněn jednorázovými výdaji 377,6 mil. Kč v souvislosti s uzavřením továrny v Hodoníně. Dále růst provozní daně v České republice a na Slovensku v roce 2005 a 2006 mohl vést k dalším spotřebitelským změnám na levnější značky. Po našem dnešním mítinku s PMČR poskytneme více detailů.
mil.
Kč
|
H1 2005
|
H1 2004
|
změna
|
Konsensus
|
Patria 2005E
|
Tržby
|
5 735
|
6
391
|
-10,3
%
|
6 080
|
6
193
|
EBITDA
|
2 241
|
2
909
|
-23,0
%
|
2 300
|
2
497
|
EBIT
|
2 041
|
2
707
|
-24,6
%
|
2 100
|
2
297
|
Zisk před zdaněním
|
2 032
|
2
699
|
-24,7
%
|
-
|
2
333
|
Čistý zisk
|
1 457
|
1
908
|
-23,6
%
|
1 600
|
1
750
|
EPS (anualizovaně, Kč)
|
1 060
|
1
390
|
-23,7
%
|
1 166
|
1
275
|