Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
O kráse finanční žurnalistiky...

O kráse finanční žurnalistiky...

23.5.2005 13:03
Autor: Petr Žabža, Patria Finance

„Jakmile se jakákoliv kauza dostane do rukou novinářům, reálná fakta jsou navždy ztracena. Dokonce i těm, jež jsou v uvedené kauze účastníky.“ – Norman Mailer

Žijí v rychlém světě. To, co dělají, je extrémně riskantní. Jejich platy jsou nechutně nadhodnocené, nemají žádné skrupule a jejich vliv na trhy je zcela v nepoměru k jejich skutečnému počtu. Jsou svižní, jejich horizont je děsivě krátkodobý a nepodléhají žádné kontrole. Ano – jde o žurnalisty pokrývající segment hedge-fondů.

Počet spekulativních článků týkajících se hedge-fondů roste téměř geometrickou řadou. Ještě vcelku nedávno se jednalo o doménu sofistikovaných autorů, nyní se uvedená tématika stává denním chlebíčkem v mnoha více či méně finančních periodikách. Někteří komentátoři vyjadřují názor, že uvedená „informační exploze“ zcela nevyhnutelně povede k chybným interpretacím příp. k problémům.

Novináři zabývající se hedge-fondy nyní mohou aplikovat a také aplikují poměrně široké spektrum naučených frází. Tato taktika se v minulosti rozhodně vyplatila – růst počtu článků a komentářů týkajících se hedge-fondů dosáhl od roku 2000 +153 %, počet článků na téma konvenčních typů aktiv naopak propadl o 78 %. Skoro by se chtělo říci, že příliv zájmu novinářů do tohoto hájemství připomíná zlatou horečku.

Poslední vlna volatility investorského sentimentu ve vztahu k hedge-fondům má zcela nepochybně základ v množství velmi alarmujících článků. Význam těchto komentářů a jejich dopad na trhy však zcela evidentně přesahuje počty novinářů na toto téma píšících – kromě jiného i proto, že používají hyperbolu a uměle tak nafukují význam přenášené informace. V New York Times se před několika dny objevil nadpis „Apocalyptic death march of blood-letting horror“ – věřte nebo ne, daný článek pojednával o poklesu indexu HFR Market Neutral Index o 0,03 % za poslední měsíc.

Největší uživatelé pochybných žurnalistických praktik ve vztahu k hedge-fondům jsou BusinessWeek, Forbes, the New York Times a the New York Post. Téma hedge-fondů jim v tomto okamžiku zabírá 80 % plochy určené ke komentářům, není však asi daleko doba kdy tento poměr dosáhne 100 %.


Váš názor
  • Váš názor byl zrušen
    27.5.2005 13:42

    Váš názor byl zrušen z důvodu použití osobních invektiv vůči autorovi příspěvku. Prosíme uživatele o korektní a věcné příspěvky. Pokud máte dojem, že jsme Vás tímto poškodili, napište nám na info@patria.cz
  • ještě by to chtělo uvést zdroj .... :)
    26.5.2005 15:55

    http://moneyfactory.blogspot.com/2005/05/publish-and-be-damned-ii.html
    MD
  • Sebereflexe
    23.5.2005 13:16

    Kdyby Patria měla dostatek sebereflexe, jistě by se v tomto komentáři sama poznala. Apokalypsa Unipetrolu predikovaná od 60 korun za akcii je jeden z "masterpieces" publikační činnosti "expertů" Patria. A ještě by chtěli takové žvásty pos honosným titulkem VIP prodávat.
    jiri
Aktuální komentáře

Související komentáře
    Nejčtenější zprávy dne
    Nejčtenější zprávy týdne
    Nejdiskutovanější zprávy týdne
    Denní kalendář hlavních událostí
    Nebyla nalezena žádná data