Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Dopis prezidenta Klause předsedovi Evropského parlamentu

Dopis prezidenta Klause předsedovi Evropského parlamentu

22.04.2005 11:45
Autor: 

Následuje plné znění dopisu zaslaného předsedovi Evropského parlamentu Josepovi Borrellovi prezidentem Václavem Klausem. Předseda EP dopis převzal včera.

Vážený pane předsedo,

dne 20.dubna t.r. se vysocí představitelé Evropského parlamentu Alejo Vidal-Quadras, místopředseda EP, a poslanec Jo Leinen, předseda ústavního výboru EP, dopustili na zvláště k tomuto účelu svolané tiskové konferenci v prostorách Evropského parlamentu v Bruselu hrubých urážek vůči mé osobě, jakožto demokraticky zvolenému prezidentu České republiky. Důvodem jejich urážlivých, nepřijatelných a v dosavadní historii Evropské unie naprosto bezprecedentních útoků byla skutečnost, že otevřeně zastávám kritické názory vůči Smlouvě o Ústavě pro Evropu.

Otevřená diskuse zásadních otázek směřování Evropské unie, jíž je Česká republika plnoprávným členem, je zásadní potřebou a právem všech občanů členských zemí. Tím spíše pak mají nezpochybnitelné právo otevřeně vyjadřovat své názory a postoje jejich demokraticky zvolení nejvyšší představitelé. Žádný funkcionář Evropského parlamentu ani jiného orgánu Evropské unie nemá právo je umlčovat, dehonestovat urážkami či zastrašováním občanů členské země bránit svobodné diskusi o závažných otázkách budoucnosti Evropské unie.

Svým jednáním výše zmínění funkcionáři EP vážně zpochybnili demokratické principy, na něž se Evropská unie ve všech svých dokumentech odvolává, a urážkami hlavy státu se dopustili i urážky suverénní členské země.

Žádám Vás, vážený pane předsedo, abyste jako nejvyšší představitel Evropského parlamentu zaujal k této nepřijatelné situaci zásadní a veřejné stanovisko. Evropská unie musí zůstat prostorem otevřeným demokratické diskusi a o její budoucnosti musejí mít občané jejich členských zemí právo rozhodovat svobodně, bez nátlaku, umlčování či zastrašování. Pouze v takovém případě měl vstup České republiky do Evropské unie smysl.

Václav Klaus


Váš názor
  • Vašíkovi sebrali oblíbenou hračku ...
    27.04.2005 12:16

    A tak Vašík dělá veliké bé, bé. Můj názor na Klause je takový, že ostuda s "pozváním" do Bílého domu, šaškárna při (a po) jeho volbě prezidentem (při jeho zvolení ho volili dle něho ti "dobří" komunisté, pak už to byli jen "zlí" komunisté, na jejichž hlasy by se neměl žádný novinář přece ptát ...), jeho "působení" v devadesátých letech v čele strany a vlády by mělo být pro všechny rozumné lidi dostatečným varováním. Mně osobně je sympatičtější jedna funkční vláda pro celou Evropu než několik desítek ansáblů lokálních komediantů, kterým jde jen o to, aby si u dočasného korýtka co nejvíc zachrochtali. Vyšlo by to levněji a pokud by se krajům předali opravdu všechny pravomoci, které jim náleží, tak by lidé do hlavních měst nemuseli za "vrcholnými" politiky a úředníky kvůli zbytečným lejstrům vůbec jezdit. A nakonec poznámka ke Klausovu trucdopisu - nikdo po ČR nechce, aby Vašík přestal přespávat na Hradě. Jen ho po čase opět upozornili (předtím to byla památná věta na rozloučenou, aby si před dalším poučováním dobře rozmyslel, jestli EU vstupuje do ČR nebo ČR do EU :-), aby se krotil v nesmyslech, které šíří do světa (viz. omezení suverenity jednotlivých zemí ...).
    PaulC
  • Moje prohlaseni
    26.04.2005 5:14

    Pane predsedo EP, neberte prosim tohoto pana VK demokraticky zvoleneho vazne, a rozhodne zapomente ze neco rika o smyslu vstupu do unie. Muzete ho nazivat Idiotem a nikdo vam to nebude vycitat. V zadnem pripade odhodlani lidi CR vstoupit do unie to neovlivni ...
    Zdenek
    • Manipulátor
      26.04.2005 9:57

      Vážení pane Zdeňku ! Napíše-li někdo "Moje prohlášení", pak nemůže hovořit za druhé a dokonce následně prohlásit, že vůči Vašim návrhům nebude mít v ČR nikdo připomínky a že to v žádném případě neovlivní vstup CR do EU. Vy si osobujete právo rozhodovat za celou ČR ? To dělali komunisté ! A dokonce to garantuje, že v žádném případě. To je velmi vážné! Víte vůbec, že do unie nevstupujeme, v EU jsme již právoplatnýni členy. Budeme hlasovat o Euroústavě, to je jiné téma. Uvědomujete si to ? Máte v hlavě pořádný zmatek a osobujete si právo hodnotit druhé, které oproti Vám alespoň vědí o jakém problému se vůbec hovoří! Idiotem asi pojmenováváte kdekoho, ale sám si uspořádat svoje myšlenky nějak nedokážete. Jakpak hodnotíte sám sebe? Začínám pochybovat, že hrubka ve Vaše, slově "nazívat" asi nebude pouhý překlep a možná vyjadřuje mnohem víc v kontextu Vašich zmatků v pouhých třech větách Vašeho příspěvku. Já se chci jen ohradit, abyste nehovořil mým jménem, protože jsem také občanem tohoto státu, nikdy se nenechávám zastupovat druhými lidmi a pokud by k tomu muselo dojít, tak jedině lidmi s vyšší inteligencí než je ta Vaše. Jako každý občan tohoto státu máte právo vyjádřit svůj názor. Měl by jste, však minimálně vědět, k jakému problému se právě hovoří. Jak označíte sebe, když VK alespoň ví k jakému tématu hovoří ?
      • Souhlas
        28.04.2005 14:22

        Souhlasím s Danem, že pan Zdenek nemá právo hovořit za všechny občany ČR protože tu jsou ještě příznivci ODS, KSČM a Václav Klaus.
        Luděk
  • A je dobře , když se vyjádří
    22.04.2005 13:32

    Nikde žádnou zbabělost nevidím. Spíše naopak. V každém případě je lepší, když prezident říká, co si myslí. A navíc ví, co říká! Určitě je to lepší nežli na vše EU kývat a kývat a kývat a čekat , že nám někdo něco dá či pomůže. To je hodně najivní představa!
    Tom
    • Re:Manipulátor
      26.04.2005 21:38

      Milý Dane, začínám pochybovat, že hrubky ve Vašich slovech ("Vážení" pane Zdeňku "Vaše," místo Vašem) asi nebudou pouhými překlepy a možná vyjadřují mnohem víc v kontextu Vašich zmatků ve Vaší hlavě, popletené slepým obdivem k velkému vůdci.
      Jirka
      • Omluva.
        03.05.2005 14:14

        Vážený pane Jirko! Ano, musím se omluvit, že jsem se provinil proti pravopisu tím, že jsem původní větu "Vážení přispěvovatelé........" po napsání příspěvku měnil na "Zdeňku", protože jsem se nakonec věnoval jen názorům pana Zdeňka. Neomlouvá mě ani to, že jsem opravu provedl na poslední chvíli, mechanicky, protože jsem již měl být delší dobu někde na jednání. Přesto jsem připustil a také jsem to napsal, že může jít v případě pana Zdeňka i o jeho překlep a bylo by správné, pokud tomu tak je, abych se omluvil i panu Zdeňkovi. Motivací mé odpovědi byla skutečnost, že mě znepokojuje, že na některých servrech se mnohé diskuse zvrhnou pouze ve fanatické diskuse příznivců a odpůrců té které persony, aniž se věnují obsahu předloženého tématu. Odmítám se těchto diskusí účastnit, k ničemu to nevede. Proto zde také nenajdete v mých příspěvcích hodnocení nebo obhajobu VK. Ne že bych se jím někdy nezabýval, ale vybírám si k ní partnera, který dokáže vést rozumný rozhovor a není fanatik. Fanatik se totiž obelhává, což vědomě dělat nechci. Vím, že člověk je jen člověk, vše nedodržuje na 100%, je ale důležité, aby si to čas od času uvědomil. Kolik diskutujících zde však hledá psychickou rovnováhu na téma VK je překvapující. Co to změní ? Já takovou potřebu nemám, dle mých zkušeností je to jen projev primitivismu. Proto někdy napíši příspěvky, které chtějí na tuto skutečnost poukázat. Prostě chci pouze říct, -hovořme k tématu, nebuďme primitivní, jednostranní,věnujme pozornost obsahu použitých slov. Někdy je to pod emocemi přesné, někdy méně. Jsou i "diskutující" , kteří dokonce obchází servry, aby si uvolnili psychické napětí a téma diskuse je skoro nezajímá. Uvítal bych, pane Jirko, pokud byste se také trochu věnoval obsahu. Pan Zdeněk zatím žije v představě, že do EU teprve vstupujeme. Je to překvapující neznalost, když se chce k tomu tématu vyjadřovat. Postavil však na této znalosti svoji tvrdou argumentaci, při níž si od nás všech, sám, vzal kompetenci nás zastupovat. To je v pořádku ? Samotná euroústava by se dala odsouhlasit, pokud by neobsahovala budování nových struktur EU. Jak psaly Lidové noviny, jen ministerstvo zahraničí EU má mít 7000 zaměstnanců. Vynásobte si toto číslo měsíčním platem jednoho zaměstnance v eurech a zjistíte, co nás všechny bude stát jen tento úřad každý měsíc. Takové náklady budou muset všechny státy EU finančně zajistit. Pak vznikne úřad prezidenta EU. Budou se budovat nové obranné složky, možná budou suplovat NATO. Ustavení takových orgánů schválením euroústavy, již nikdo nezruší, bude pouze snaha snížit jejich náklady. Pan PaulC se domnívá, že v EU se nám bude žít levněji. Věřím tomu, že to bude jen v tom případě, když zatím odmítneme budování nových struktur EU, které jsou zakotveny v euroústavě. Není problém euroústavu přepracovat. Možná za 10 let se dá takový návrh podpořit. Dnes její odsouhlasení vede jen k naplnění záměru Francie upevnit svoje dominantní postavení v EU a vyléčit svůj komplex a tím je konečné vítězství Evropy nad USA a samé takové světlé zítřky. Další vizí bylo, vyhlášení, že se Evropa stane nejvýkonější ekonomikou světa. EU se musela takového záměru vzdát již asi po roce. Pokud hospodářství Francie a Německa neplnilo "Pakt stability", aktivuje Francie a Německo úsilí ho změnit. Podařilo se jim to. Sankce, které těmto dvěma státům měla být udělena, nebyla uplatněna. Přesto si myslím, že je správné být v EU. Ale nebudu podporovat tyto mocenské záměry. Vše signalizoval již dříve francouzský prezident v tom, když nás, nové státy EU pokáral, že nemáme dobré vychování a že jsme propásli dobrou šanci mlčet. Lépe se nám francouzský prezident se svými záměry představit nemohl. Takto s námi dříve jednal východní spojenec. Je nanejvýše důležité, abychom byli členy EU, ale jako takoví máme právo, jako ostatní členové říci, že euroústava vytváří nové struktury, které budeme nebo nebudeme společně financovat. Je to vyhazování obrovských finančních prostředků, jen abychom zajistili mocenské ambice franc.prezidenta, jeho boj s USA a také kariérní postup současných a nových funkcionářů EU. Proto jej také obhajují. Takové záměry nemohu nepodpořit. Kdo chce tvrdit, že vstupem do EU nedochází k omezování suverenity daného státu, pak neví o čem mluví.To je tak jednoznačné, že je s podivem, že to někteří lidé nechápou. Vždyť tím popírají každou organizační restukturalizaci, ke které dochází časem v každé firmě. Má vlatně odejmout určitým organizačním jednotkám jisté rozhodovací pravomoce a tím možnost je řídit a pak tyto předat jiné org.jednotce nebo je i zrušit úplně. Proto vždy při takových restrukturalizacích dochází k souboji názorů, protože ten kdo ztrácí, ztrácí suverenitu vlastního rozhodování nad oblastí, kterou dosud řídil. Je správné říci, suverenita státu se zčásti ztrácí, je ale na zvážení, zda je její ztráta kompenzována jinými výhodami, které bychom jako samostatný stát zajišťovali hůře nebo nákladněji. Mám-li na závěr říci, co tvoří můj nesouhlas s euroústavou, pak je to ta část, budující nové, nepotřebné struktury EU. Můj nesouhlas je z 50% tvořen plýtváním prostředků nás všech na nové struktury EU, z 30% mocenskými ambicemi francouzského prezidenta a 20% odpovědí předsedy EP, který hovoří o tom, že jsou zvyklí prosazovat své názory v diskusi silou.To je pro mě nepřijatelné.
        • Tak úplně "polopaticky"
          04.05.2005 1:09

          Milý Dane, promiňte, ale tady došlo k nedorozumění. Ve všech příspěvcích jde obsahově o stejné mlácení prázdné slámy, pouze z různých stran. Ta drobná jedovatost byla škodolibým uchechtnutím nad směšností způsobu, jakým jste se pokusil degradovat názory Vašeho "protidiskutéra", aniž jste postřehl pověstné břevno ve vlastním oku. Naprosto tedy nešlo o polemiku s Vašimi názory, natož o vyčítání překlepů. Bohužel jsem si vykoledoval další porci legrační sebestřednosti. Takže další důkaz zbytečnosti polemiky, vlastně paralelních monologů. To jen tak na vysvětlenou ... Snad. Přeji hezký den! Jirka
          Jirka
  • Kazdy se muze kriticky vyjadrit
    22.04.2005 13:16

    Ano kazdy se muze kriticky vyjadrit o ustave EU a to i prezident. Ale taky pak musi pocitat s tim, ze mu nekdo bude jeho nazory kritizovat. Je to projevem zbabelosti, kdyz se po takove kritice schovavam za ustavni funkci.
    Jerry
    • Lež a kritika.
      22.04.2005 14:31

      Vývojem komunikace mezi lidmi se společensky dospělo i k usanci v používání takových pojmů, jako je lež. Zvlášťě přísná kritéria použití takových pojmů platí ve vrcholné společenské komunikaci.Označení někoho za lháře, dokonce, je-li to prezident jiné země je atak, osočení a nemá nic společného s kritikou.Tento poklesek je o to větší, pokud aktérem je vysoký politik tak vrcholné světové organizace jako EU. Nepřizpůsobujme si společenská pravidla komunikace pro svůj osobní výklad problému, snad jen proto, abychom možná uspokojili svoji averzi k jednomu z aktérů. Tento způsob bych spíše oznařil za zbabělost.
      • ano lez a kritika
        22.04.2005 17:24

        Tak jsem si dal praci a nasel jsem si projev v EU. Vubec tam neni, ze "CR ma prezidenta lhare". Je tam, ze Klaus uvadi zavadejici a lzive argumenty. Pokud se panu prezidentovi nelibi, ze nekdo jeho argumentaci nazyva lzivou, at dolozi, ze tyto argumenty jsou spravne. Argumentovat "ja jsem prezident a o prezidentovi se nic takoveho nesmi rikat" je opravdu zbabele.
        Jerry
        • Stejný význam -různá slova.
          22.04.2005 18:49

          Vlastním textem potvrzuje mou argumentaci.Asi jste si zapomněl svůj příspěvek přečíst.Problém tkví především v tom, že ani Vy nemáte dosud uzavřený, formulovaný názor, které prvky euroústavy již symbolizují vznikající jakési Spojené státy evropské, kde jen, dle Lidových novin, ministerstvo zahraničích věcí EU bude mít 7 tisíc zaměstnanců.Tuto zrůdnost ve svých důsledcích dovede okamžitě zhodnotit jen ten, kdo v této oblasti někdy pracoval. Je mi dost roků na to, abych se s Vámi přel, ale odmítám to učinit, protože diskutuji jen s lidmi, kteří jsou schopni vést rozumný rozhovor a ne se jen chápat příležitosti, jak ventilovat svoje averze a emoce.
          • diskuse
            29.04.2005 10:18

            Jestli jste si spravne precetl me prispevky, nikde jsem vas nenapadl. Nechapu, proc tedy vy me. To je stary trik - kdyz dochazi argumenty k veci musi se napadnout recnik, ze? Mimochodem, prectete si odpoved predsedy EP na dopis pana Klause. Jsem rad, ze to vidi podobne jako ja. Klaus vyjadri svuj osobni nazor a pak se ohani svou funkci. Aby mi bylo dobre rozumeno, nediskutuji o tom, zda je ustava v dnesni podobe dobra nebo spatna. Na to se opravdu necitim kompetentni. Me tema je chovani naseho prezidenta a kokretne "dopis predsedovi EP".
            Jerry
            • Význam slov.
              03.05.2005 15:35

              Vážený pane Jerry ! Mým cílem není Vás napadat, protože argumentů mám dostatek, ale někdy mám pocit, že je zbytečné je předkládat. Víte napsal jsem titulek "Stejný význam-různá slova". Jsem přesvědčen, že není možné napsat, že někdo není lhář a hned hovořit, že používá lživé argumnety. To je protimluv. To mě přesvěčuje, že diskuse je zbytečná. Proto jsem hovořil o tom, že se nechci přít, protože se sice mohu takového protimluvu dopustit, ale když mě na něj někdo upozorní, tak se jej snažím zhodnotit. Každý má právo na svůj názor, pouze budoucnost jednomu z nás odpoví, kdo se mýlil a bude muset přehodnocovat svoje stanoviska. Nechci se bavit personálně (mám na mysli diskusi k VK), to je zbytečné a pro mě příliš laciné. Jsem jen přesvědčen, že byste měl dokázat posoudit, zda je pro nás přínosem, že euroústava zajistí vznik jakéhosi ministerstva zahraničí EU o 7000 zaměstnancích ( a mnohých jiných orgánů), které budeme všichni financovat. Když se takové věci dějí v ČR, tak hned všichni víme o co se jedná. Možná je to tím, že je Vaší doménou personální hodnocení politiky a ne jejího obsahu. Obsah sice také někdy nebývá kvalitní, ale člověk aspoň mluví k věci. Je smutné, že někteří zde diskutující má obdobné personální zaměření. Proto jsem chtěl ve svých příspěvcích na tuto mimoběžnost názorů k hodnocení euroústavy poukázat. Jedině její hodnocení může následně říci, které persony se mýlí. Uvědomujete si, že hlasování o euroústavě není hlasování personální, ale o důsledku obsahu euroústavy na nás ? Vaše hodnocení je, že VK je zbabělec, ale co euroústava? Schválit nebo ne ? Stanovisko předsedy EP mě nepřekvapil, schválení euroústavy je pro tyto funkcionáře věc existenční a pro mnohé nový kariérní postup. Proto jejich názor, je pro mě názorem se střetem zájmů. Přeji Vám, aby Vám Vaše personální zaměření pomohlo k rozhodnutí nad obsahem euroústavy.
  • Konečně
    22.04.2005 13:14

    Klaus je rozumný člověk a tak dal křiklavým europoslancům ze starých zemí unie najevo, že česká republika je svrchovaná země a karání či nadávky od výše zmiňovaných individuí si nemusí nechat líbit. Kéž by tak dokázali učinit všichni naši političtí zástupci. Především Ti socialističtí!
    George
    • Konečně
      22.04.2005 14:04

      Konečně máme reakci jak za starých časů v Rudém právu, když si někdo dovolil kritizovat Husáka, Republiku si rozvracet nedáme!
      Radek V.
      • všem rudoprdelníkům
        22.04.2005 14:08

        Rozdíl je pouze v tom, že Klaus má opoziční názory. Ale to je pro Vás pravděpodobně pouze nepatrný rozdíl
        George N.
  • Reakce 2
    22.04.2005 12:59

    Máme to štěstí, že náš prezident je zosobněný BŮH. Ochrání nás od všech agresorů na naše peněženky. A naprosto srozumitelně dokáže každému hlupákovi vysvětlit i ty nejkomplikovanější problémy. Změňme legislativu tak, abychom měli právě pro tohoto jednoho pána funkci prezidenta doživostně. Jenom a jenom on si to totiž zaslouží.
    Honza
  • Nazdar
    22.04.2005 12:53

    nazdar
    nazdar nazdar
  • Reakce
    22.04.2005 12:27

    Náš Císařpán promluvil !!!
    Franta
Aktuální komentáře
16.04.2024
15:45Komentář analytika: Oživení investičního bankovnictví a rostoucí příjmy ze správy majetku  
14:20RMS Mezzanine, a.s.: Přijetí nového úvěru od společnosti JTPEG INVESTMENTSFUND I SICAV, a.s.
14:20ÚOHS povolil skupině Colt CZ nákup výrobce munice Sellier&Bellot
13:56Morgan Stanley (+3 %) posiluje obraz silných výsledků amerických bank díky tradingu i správě aktiv
13:19Obchodníci Bank of America podpořili výsledky, čistý zisk za 1Q skončil v souladu s očekáváním
12:08Důvěra investorů v německou ekonomiku se zlepšila více, než se čekalo
12:06Akcie, které jsou tento týden po výsledcích připravené na divokou jízdu  
11:23Dnešní trhy: Čína nedokáže vyvážit zklamání z amerických sazeb  
9:34Microsoft investuje do AI firmy G42 ze Spojených arabských emirátů
9:05Rozbřesk: Geopolitika opět v centru pozornosti, koruna odolává vyšším sazbám v zahraničí
8:46Avast nesouhlasí s pokutou za neanonymizované údaje, čínská data přinesla smíšený obrázek o ekonomice a evropské futures jsou temně rudé  
8:32Čínská ekonomika ve čtvrtletí meziročně stoupla o 5,3 pct, předčila očekávání
6:35Siegel: Momentum může stále nahrávat velkým technologiím, nakonec se ale projeví valuační diskonty jiných firem
15.04.2024
22:02Wall Street zahájila týden obdobně jako zakončila ten minulý  
17:10Funguje to, ale s použitelností je to horší…
17:05Investoři se začínají víc bát Fedu než Íránu  
16:20Strážce internetového bezpečí Avast dostal pokutu za neoprávněné předávání osobních údajů
15:40Týdenní výhled: Boje na Blízkém východě zatím dál neeskalují, čínská data naznačí, jak je to s plněním plánu  
15:03Sreality.cz: V Praze se nejrychleji vrátí investice do malých bytů
13:52Přesvědčivé výsledky Goldman Sachs (+4 %) posílají akcie vzhůru

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
4:00Čína - HDP, y/y
4:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
4:00Čína - Průmyslová výroba, y/y
11:00DE - Index očekávání ZEW
14:30USA - Počet nově zahájených staveb
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m