Objem prodejů společnosti Philip Morris International (PMI) ve střední Evropě v 1. čtvrtletí 2005 vzrostl o 5,2 % především díky tomu, že Řecko, Polsko a Rumunsko částečně kompenzovaly pokles prodejů v České republice, Švýcarsku a přizpůsobení zásob PMI kvůli změně distribučního systému z velkoprodeje na přímý retailový prodej v Srbsku. V Polsku objemy výrazně vzrostly a tržní podíl PMI se zvýšil o 5 bodů na 40,2 %, podpořen silnými výsledky značkového portfolia PMI, které mimo jiné zahrnuje Marlboro, Bond Street a Red & White. V Rumunsku růst objemů odráží uvedení nové značky na trh a nákupy cigaret před dubnovým zvýšením cen tabákových výrobků.
V celosvětových bezcelních obchodech (duty-free) klesly objemy o 8,7 %, což odráží zejména načasování dovozů cigaret do Asie a nižší objemy prodejů na území Evropy po přistoupení nových států do Evropské Unie v květnu 2004. Ve východní Evropě, na Středním východě a v Africe vzrostly objemy o 7,8 %, a to především díky růstu prodejů v Egyptě, Kazachstánu, Turecku a Ukrajině. V Rusku prodejní objem lehce poklesl v důsledku snížení zásob v první čtvrtině roku. Podíl PMI na ruském trhu nicméně vzrostl o 1,2 bodů na 27,2 %. Na Ukrajině vzrostl objem o 32,8 % částečně díky vhodnému načasování, ale také díky vyšší poptávce spotřebitelů po značkách PMI jakými jsou Marlboro, Bond Streed a Chesterfield, což vedlo ke zvýšení tržního podílu PMI v zemi o 1,2 bodů na rekordních 32 %.
Pokles objemu v 1. čtvrtletí roku 2005 v České republice je v souladu s našim očekáváním. Na poklesu prodejů by měl mít vliv růst spotřeby levnějších značek a zvýšení dovozů těchto značek spolu s růstem nelegálních dovozů cigaret a domácí výrobě v důsledku zvýšení spotřební daně na počátku roku 2004. Navíc, tržby za 1. čtvrtletí 2004 byly pozitivně ovlivněny předzásobením obchodníků a spotřebitelů cigaretami s nižší spotřební daní. Společnost Philip Morris ČR zveřejňuje své výsledky hospodaření pololetně. Valná hromada společnosti se koná v pondělí 25. dubna.