Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
T-Mobile ČR a jeho snaha být na trhu No.1 - dobrý nápad, nebo strategická chyba?

T-Mobile ČR a jeho snaha být na trhu No.1 - dobrý nápad, nebo strategická chyba?

26.10.2004 10:22
Autor: 

To, že větší je lepší, je obecně rozšířeným pořekadlem, které platí v mnoha případech v ekonomii i ekonomice. Empirické důkazy a zkušenosti dávají poměrně silnou indikaci toho, že lídři na trhu vydělávají znatelně vyšší návratnost kapitálu ROIC (a následně mají vyšší poměr ROIC k WACC, určující hodnotu společnosti), než ti za nimi. Z tohoto nejobecnějšího pohledu se tak zdá, že i deklarovaný zájem naší domácí mobilní dvojky stát se lídrem na trhu dává smysl. Podívejme se ale detailně na to, jaké mechanismy jsou ve hře při posuzování výhodnosti toho být na trhu jedničkou - ty by měly napovědět mimo jiné i to, pro jakou společnost a v jakém odvětví má cenu snažit se o dosažení této pozice a kde je to spíše plýtvání zdrojů.

Rozvedení tématu, praktické implikace a závěry budou k dispozici pro klienty Patria Plus v následujícím článku, který zveřejníme dnes v poledne.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data