To, že větší je lepší, je obecně rozšířeným pořekadlem, které platí v mnoha případech v ekonomii i ekonomice. Empirické důkazy a zkušenosti dávají poměrně silnou indikaci toho, že lídři na trhu vydělávají znatelně vyšší návratnost kapitálu ROIC (a následně mají vyšší poměr ROIC k WACC, určující hodnotu společnosti), než ti za nimi. Z tohoto nejobecnějšího pohledu se tak zdá, že i deklarovaný zájem naší domácí mobilní dvojky stát se lídrem na trhu dává smysl. Podívejme se ale detailně na to, jaké mechanismy jsou ve hře při posuzování výhodnosti toho být na trhu jedničkou - ty by měly napovědět mimo jiné i to, pro jakou společnost a v jakém odvětví má cenu snažit se o dosažení této pozice a kde je to spíše plýtvání zdrojů.
Rozvedení tématu, praktické implikace a závěry budou k dispozici pro klienty Patria Plus v následujícím článku, který zveřejníme dnes v poledne.