Počet prodaných osobních aut, reportovaný domácími výrobci a oficiálními dovozci, se za první dva měsíce tohoto roku snížil meziročně o 5,7 % na celkových 18 650 vozů. Největší podíl na trhu si udržela domácí automobilka Škoda Auto – tento podíl činil 51,7 % a vzrostl tedy o 1,4 procentního bodu.
V počtu vozů vedoucí Škoda prodala 9640 aut, druhý byl Ford s 1213 auty – ten se posunul nahoru z loňské páté příčky a meziročně pro něj prodeje za začátek roku znamenají nárůst o 46 %. Na třetí místo vyšplhal Volkswagen s prodanými 1131 vozy, což pro něj znamená růst o 8 %. Naopak výrazného propadu se dočkaly značky Renault a Peugeot, loni na 2. a 3. pozici. Jejich prodeje poklesly o více než 40 %.
V registracích aut už nové vozy vítězí nad ojetými – za první dva měsíce roku bylo zaregistrováno 16 188 vozů nových a 12 870 ojetých.
V kategorii lehkých užitkových vozů vzrostly prodeje téměř o třetinu na 2 673 automobilů, prodej nákladních aut naopak klesl o 35 % na 711 vozidel. Autobusy zaznamenaly výrazný nárůst o 120 % na počet 75.
(zdroj: ČTK)