Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ČSOB poklesl v pololetí čistý zisk o 16% na 3,3 mld. Kč

ČSOB poklesl v pololetí čistý zisk o 16% na 3,3 mld. Kč

9.9.2003 11:19
Autor: 

komentář rozšířen o tiskovou zprávu ČSOB
ČSOB za první pololetí vykázala konsolidovaný čistý zisk 3,3 miliardy korun (IAS), což je meziročně o 16% méně. Minulý rok v pololetý totiž největší tuzemská banka vykázal čistý zisk 3,9 mld. Kč.

Čistý výnos z úroků poklesl na 6,7 miliard korun ze 7,4 mld. Kč. Podle banky za poklesem stojí snížení úrokových sazeb. Mírně vzrostly výnosy z poplatků a provizí, na 3,1 mld. Kč z 2,9 miliard korun před rokem, díky růstu poplatků za správu aktiv a prodej podílových fondů.

Celkové provozní náklady poklesly o 1% na 7,18 mld. Kč, na čemž se projevilo snížení počtu pracovníků ústředí od října 2002 o 400. ČSOB měla ke konci pololetí zhruba 3,2 milionů klientů.

(zdroj: Reuters, ČTK)

následuje úplné znění tiskové zprávy ČSOB
Především pokles úrokových sazeb na trhu (v průměru o 1,5%) stojí za meziročním poklesem čistého zisku ČSOB v prvním pololetí letošního roku. Za prvních šest měsíců ČSOB vykázala zisk 3,3 miliardy korun, o 16% méně než ve srovnatelném období roku 2002. Náklady zůstaly pod kontrolou, v meziročním srovnání poklesly o 1 procento. Objem aktiv překročil o 7% úroveň srovnatelného období loňska a dosáhl 636 miliardy Kč, což z ČSOB nadále dělá největší banku na tuzemském trhu. Kapitálová přiměřenost ČSOB se současně zvedla nad hranici 17 procent, návratnost kapitálu (ROAE) dosáhla 12,9%. Všechny údaje vycházejí z konsolidovaných výsledků sestavených podle mezinárodních účetních standardů (IFRS).

Tahounem výnosů ČSOB bylo retailové bankopojištění. Retailové úvěrové obchody rostly tempem 12% v ČR, resp. 41% na Slovensku. Pozornost, jíž banka věnuje segmentu drobné klientely (retail) a malých a středních podniků (SME) dokazuje skutečnost, že se podílel na celkových výnosech už ze 67 procent. Vzrůstá křížový prodej bankovních produktů a životního a cestovního pojištění, pojištění úvěrů a platebních karet.

Poštovní spořitelna vykázala přírůstek 99 tisíc nových klientů při 18% růstu úvěrových obchodů. Úvěrová angažovanost vůči drobných klientům Poštovní spořitelny vzrostla za 6 měsíců o 190 milionů Kč. „Mohu přislíbit, že se naše služby dále přiblíží požadavkům běžných občanů, ale také menších podnikatelů,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Pavel Kavánek. „Naše výsledky považujeme za odpovídající situaci na trhu. Naším záměrem zůstává pružná reakce na měnící se potřeby klientů při vysoké kvalitě služeb a rozumné ceně.“

Skupina ČSOB dále sehrává důležitou roli ve struktuře výnosů a zisku mateřské společnosti KBC. Její podíl na zisku KBC dosáhl za prvních šest letošních měsíců 12,7 procenta.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data