Přestože vykázané tržby Eurotelu byly 320 milionů Kč pod našimi projekcemi, vyšší EBITDA marže toto více než kompenzovala, čistý zisk tak byl mírně nad naší projekcí.
Zatímco v meziročním srovnání tržby mírně rostly, právě EBITDA marže byla výrazně zlepšena. Eurotel tak dokazuje, že po období výrazného růstu se s nasycením trhu (očekáváme, že penetrace na konci tohoto roku dosáhne 88%-90%) zaměří na zefektivnění a optimalizaci operací, snižování nákladů (a pravděpodobně i investičních výdajů) a maximalizaci volného cash flow. Toto bude dříve či později směřováno k jeho akcionářům ve formě dividendy.
Upozorněme, že EBITDA marže Eurotelu je v Evropě výjimečná, vyšší dosahují pouze někteří operátoři ve Španělsku, Itálii a Finsku. Její výše je obecně dána několika faktory, mezi hlavními jmenujme zákazníky vnímanou kvalitu služeb daného operátora (a tudíž ochotou platit prémii za kvalitu), intenzitu cenové konkurence mezi operátory na daném trhu, jejich nákladová efektivnost, výše propojovacích poplatků a nasycenost trhu (velikost výdajů na dalšího získaného zákazníka, velikost výdajů na udržení stávajících zákazníků).
Následující graf ukazuje vývoj čtvrtletních tržeb a EBITDA marže Eurotelu za posledních 7 čtvrtletí.
Zdroj: Patria Finance, Eurotel
Jiří Soustružník