Podle průzkumu TNS hrubé výdaje na TV reklamu se v únoru meziročně zvýšily o 23 % na celkových 1,76 mld. Kč (meziroční nárůst 332 mil. Kč). V únoru TV stanice vysílaly o 63,5 h více reklam v porovnání se stejným obdobím v loňském roce. Podíl TV Nova se nezvýšil zatímco největší rival TV Prima měla lví podíl na tomto meziročním nárůstu. Podíl TV stanic se během roku významně měnil (uváděný v GRP bodech) s nepříznivým vývojem pro TV Nova. Nicméně TV Nova se nakonec podařilo zvýšit svůj podíl v GRP bodech z lednové historického minima 47,2 % na 49,8 %. Podíl TV Prima se zvýšil na 37,2 % a opět mírně snížil ztrátu na TV Nova. Z krátkodobého hlediska se situace pro TV Nova může ještě o něco zhoršit vzhledem ke změnám v její cenové politice, ale dlouhodobě očekáváme, že tato změna bude mít na tržby TV Nova příznivý dopad, a proto opakujeme naše doporučení Koupit pro CME.
|
Nova
|
Prima
|
ČT
|
|
2005
|
2004
|
2005
|
2004
|
2005
|
2004
|
Březen
|
70,0
|
62,9
|
18,3
|
24,0
|
11,8
|
13,1
|
Duben
|
70,2
|
63,6
|
19,6
|
22,7
|
10,2
|
13,7
|
Květen
|
67,5
|
63,4
|
22,0
|
23,8
|
10,5
|
12,7
|
Červen
|
70,0
|
62,0
|
20,8
|
25,1
|
9,2
|
12,9
|
Červenec
|
67,1
|
59,7
|
17,2
|
21,8
|
15,6
|
18,5
|
Srpen
|
63,5
|
59,3
|
21,0
|
22,4
|
15,5
|
18,4
|
Září
|
62,5
|
61,7
|
26,6
|
26,0
|
10,9
|
12,2
|
Říjen
|
59,3
|
62,7
|
30,5
|
26,4
|
10,1
|
10,8
|
Listopad
|
57,7
|
65,0
|
31,8
|
24,4
|
10,5
|
10,6
|
Prosinec
|
57,0
|
63,9
|
28,7
|
20,8
|
14,3
|
15,3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2006
|
2005
|
2006
|
2005
|
2006
|
2005
|
Leden
|
47,2
|
71,1
|
34,5
|
12,4
|
18,2
|
16,5
|
Únor
|
49,8
|
72,5
|
37,2
|
13,5
|
12,9
|
14,0
|