Možná Vám tato myšlenka nebude hned na první poslech znít zajímavě, ale i investice do automobilů může přinést nemalý zisk. Pokud se podíváte na právě probíhající autosalón v Detroitu, tak tam štěstí nehledejte. Namísto novinky kupte starou dobrou klasiku. Začátek roku na americkém trhu jen potvrzuje tuto myšlenku. Na třech aukcích ve Phonixu se v aukcích v průběhu ledna prodalo 1 500 aut. Pro ilustraci je to jen zlomek celkových tržeb za celé Spojené státy.
Mezi největší obchodníky se řadí následující trojice - Barrett-Jakson, Russo and Steel a RM Auctions. A které automobily jsou těmi nejvíce žádanými ? Na počátku roku 1971 se na hvězdné nebe Hollywoodu dostaly limuzíny z dílen Rolls – Royce a Duesenberg, plus Ford model T a další sportovní vozy. Letos se v aukci objevil jeden model T a tři poválečné Rollsy.
Největší rozruch však rozpoutal model GM z roku 1950, který vypadá jako obrovská vesmírná loď. Jeho cena vyšplhala na neuvěřitelných 4,3 mil USD a byla to také doposud nejvyšší částka za jediný automobil, který zprostředkovala společnost Barrett-Jakson. Tu samou neděli se prodal koncept Pontiacu Bonneville z roku 1954, který navrhl známý designér společnosti GM Halley Earl pro jednu výstavu za 3,02 mil USD. Velkou show zakončil prodej kabrioletu značky Plymouth Hemi Cuda za 2,16 mil USD.
Obchod s výběrovými automobily se vyplatí i obchodníkům, vždyť prodávající a kupující platí provize ve výši 8 % z ceny vozu a to u předešlých modelů není zrovna málo. Samozřejmě, že najdete i vozy s nižšími cenami, které jsou dostupné širší veřejnosti a jejich ceny se pohybují mezi 25 000 USD až 50 000 USD. Jako příklad uveďme Ford Mustang Boss 302 z roku 1969, jehož cena se pohybuje okolo 43 000 USD. největší zájem je o kabriolety, které jsou z pohledu zákazníků nejvíce „in“.
Abyste měli ucelený obraz vývoje cen, tak za posledních 5 let většina modelů postupně podražila a jejich ceny dosáhly trojnásobek a u některých z nich dokonce čtyřnásobek cen z roku 2001. Model Camaro Z coupe z roku 1969 se z ceny mezi 29 000 až 35 000 USD vyšplhal na 68 000 až 108 000 USD. Původní vůz bez oprav a tachometrem čítajícím 11 000 mil se prodal dokonce za 221 400 USD. Z roku 1970 Dodge Super Bee povyskočil ze
190 00 USD v roce 2001 na letošních 72 000 USD. Hitem sezóny nebyl vůz Ferrari, ale Shelby Mustang, kterou zkonstruovala legenda Caroll Shelby. Vůz Shelby GT500 z roku 1967 se dal pořídit před deseti lety za necelých 35 000 USD. Společnost Barrett-Jakson prodala jeden model za 222 000 USD a druhý za 270 000 USD. Když tento model také vlastnil rocker Sammy Hagar z kapely Van Halen, kdy nabízený model jako doplněk obsahoval jednu z jeho kytar a oblíbenou tequilu.
Na závěr několik horkých tipů, které byste si neměli nechat ujít.
Investice do 25 000 USD
1984-89 Porsche 911, speciálně typ Carrera. Je to velmi žádaný model vozu, který má své přednosti, ale i nevýhody co se velikosti interiéru týče. Žádný tlouštík z McDonald’s se do něj nevejde, ačkoliv na zadní sedačky dáte tak akorát tašku od hamburgerů nebo malého psa. Za cenu od 15 000 USD se do 25 000 USD můžete stát majitelem vozu, který podle mnohých odborníků svou hodnotu neztratí.
50 000 USD a více
1955-1957 Ford Thunderbirds. Dvousedadlový „Baby Birds“ je srdeční záležitostí několika generací američanů a jeho ceny u opravovaných modelů startují na 54 000 USD.
75 000 USD a více
1960 Corvett... americký první a největší sportovní vůz. Jeho cena začíná na 75 000 až 100 000 USD a je to vůz, ve kterém amatéři dosahovali úspěchů závodní jezdců...
Ať tak nebo tak, láska k vůni benzínu a hřmění motorů nemusí být jen vyhozenými penězi, ale také dobrou investicí… a nezapomeňte na ten fakt, že se v ní ještě můžete pěkně projet.