Podle průzkumu agentury TNS, hrubé výdaje na TV reklamu se v lednu meziročně zvýšily o 7 % na celkových 1,07 mld. Kč (meziroční nárůst o 75 mil. Kč), ale v porovnání s prosincem klesly o 1,66 mld. Kč. V lednu TV stanice vysílaly meziročně o 13,5 hodin reklamy více, nicméně TV Nova (vlastněná CME) zaznamenala o 5,5 hodin méně, zatímco její největší soupeř, TV Prima, o 19 hodin více. V meziročním srovnání podílu TV stanic na TV reklamách (v tzv. GRP bodech neboli hrubých bodech sledovanosti) se tento podíl výrazně změnil. Nejhorší vývoj zaznamenala TV Nova, která ztratila svých vedoucích 71,1 % a poklesla na 47,2 %. Na druhé straně podíl TV Prima vzrostl z 12,4 % na 34,5 %. I když tyto trendy byly patrné po celý rok 2005, podíl TV Nova v lednu poklesl ještě více než v předchozích měsících. Tuto zprávu vnímáme pro dnešní obchodování jako negativní, ale vzhledem k pozici CME v celém regionu opakujeme naše doporučení Koupit.
Procentuální podíl jednotlivých TV v GRP bodech
Nova Prima ČT
2005 2004 2005 2004 2005 2004
Březen 70,0 62,9 18,3 24,0 11,8 13,1
Duben 70,2 63,6 19,6 22,7 10,2 13,7
Květen 67,5 63,4 22,0 23,8 10,5 12,7
Červen 70,0 62,0 20,8 25,1 9,2 12,9
Červenec 67,1 59,7 17,2 21,8 15,6 18,5
Srpen 63,5 59,3 21,0 22,4 15,5 18,4
Září 62,5 61,7 26,6 26,0 10,9 12,2
Říjen 59,3 62,7 30,5 26,4 10,1 10,8
Listopad 57,7 65,0 31,8 24,4 10,5 10,6
Prosinec 57,0 63,9 28,7 20,8 14,3 15,3
2006 2005 2006 2005 2006 2005
Leden 47,2 71,1 34,5 12,4 18,2 16,5
Zdroj: TNS A-Connect