Každoroční šílenství tento víkend vyvrcholilo poté, co miliony televizních diváků sledovalo finále amerického fotbalu mezi Seatle Seahawks a Pittsburg Steelers. Odhadem jich 90 milionů sledovalo stanici ABC, jenž patří do rodiny Walt Disney, která dnes zveřejní výsledky za poslední kvartál. Cena reklamního spotu opět rostla a vyšplhala se na 2,5 mil USD z loňských 2,4 mil USD za 30vteřinový spot. Někteří inzerenti jako je Anheuser – Bush zpřístupní tyto reklamní spoty hned po ukončení utkání. Diváci si je tak mohou stáhnout hned do svých počítačů a oni věří, že jejich reklama po odehraném utkání uhasí žízeň nebo sníží žal, jak jinak než pivem Bud.
Po ukončení zápasu byla otevřena anketa a průzkum prozatím ukazuje, že touchdown skórovaly společnosti FedEx a Sprint Nextel Corp. Obě společnosti vsadily na humor, kterým se snaží zvýraznit výhody služeb jimi poskytovaných. FedEx se vrátil zpět do pravěku, kde pravěký člověk ztratí svou pozici v tlupě a nakonec skončí pod tíhou dinosaura poté, co neodeslal vůdcovu zásilku přes FedEx, ačkoliv v té době neexistoval... na to FedEx říká, příště se Vám to nestane.
Telekomunikační operátor zase použil konfrontaci dvou mladíků, kteří se předhánějí v možnosti služeb využití jejich mobilních telefonů, kde nakonec vítězí ten, jenž využívá telefon od Sprint Nextel. Jeho mobilní telefon dokáže odradit někoho jiného od kriminálního deliktu, jakým je například krádež peněženky tím, že ho po vyzvání ke krádeži hodí přímo po jeho nepřipraveném příteli zlodějíčkovi a tím ho paralizuje.
Propojení komerční části a ovlivnění vnímání zákazníků problémů naší doby velmi citlivě zachytila společnost Uniliver. Ta se v reklamní spotu na Dove soustředila na děti. Na jejich psychiku, která je vystavována velkému tlaku dokonalosti. Naopak zklamaly reklamní spoty automobilek. Ty jakoby odrážely současný obraz, kde se jak Ford Motor, tak i General Motors potýkají s finančními problémy v návaznosti na pokles jejich tržeb.
A tak má-li být reklama jedním z důvodů nákupu produktů jednotlivých firem a tedy zajištění růstu jejich zisků, pak sledujte prvně jmenované a zapomeňte na automobilky.