Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Super Bowl... reklama, která stojí za to

Super Bowl... reklama, která stojí za to

6.2.2006 13:39
Autor: Roman Koděra, Patria Finance

Každoroční šílenství tento víkend vyvrcholilo poté, co miliony televizních diváků sledovalo finále amerického fotbalu mezi Seatle Seahawks a Pittsburg Steelers. Odhadem jich 90 milionů sledovalo stanici ABC, jenž patří do rodiny Walt Disney, která dnes zveřejní výsledky za poslední kvartál. Cena reklamního spotu opět rostla a vyšplhala se na 2,5 mil USD z loňských 2,4 mil USD za 30vteřinový spot. Někteří inzerenti jako je Anheuser – Bush zpřístupní tyto reklamní spoty hned po ukončení utkání. Diváci si je tak mohou stáhnout hned do svých počítačů a oni věří, že jejich reklama po odehraném utkání uhasí žízeň nebo sníží žal, jak jinak než pivem Bud.

Po ukončení zápasu byla otevřena anketa a průzkum prozatím ukazuje, že touchdown skórovaly společnosti FedEx a Sprint Nextel Corp. Obě společnosti vsadily na humor, kterým se snaží zvýraznit výhody služeb jimi poskytovaných. FedEx se vrátil zpět do pravěku, kde pravěký člověk ztratí svou pozici v tlupě a nakonec skončí pod tíhou dinosaura poté, co neodeslal vůdcovu zásilku přes FedEx, ačkoliv v té době neexistoval... na to FedEx říká, příště se Vám to nestane.

Telekomunikační operátor zase použil konfrontaci dvou mladíků, kteří se předhánějí v možnosti služeb využití jejich mobilních telefonů, kde nakonec vítězí ten, jenž využívá telefon od Sprint Nextel. Jeho mobilní telefon dokáže odradit někoho jiného od kriminálního deliktu, jakým je například krádež peněženky tím, že ho po vyzvání ke krádeži hodí přímo po jeho nepřipraveném příteli zlodějíčkovi a tím ho paralizuje.

Propojení komerční části a ovlivnění vnímání zákazníků problémů naší doby velmi citlivě zachytila společnost Uniliver. Ta se v reklamní spotu na Dove soustředila na děti. Na jejich psychiku, která je vystavována velkému tlaku dokonalosti. Naopak zklamaly reklamní spoty automobilek. Ty jakoby odrážely současný obraz, kde se jak Ford Motor, tak i General Motors potýkají s finančními problémy v návaznosti na pokles jejich tržeb.

A tak má-li být reklama jedním z důvodů nákupu produktů jednotlivých firem a tedy zajištění růstu jejich zisků, pak sledujte prvně jmenované a zapomeňte na automobilky.


Váš názor
  • Paralýza
    9.2.2006 11:33

    Autor též pravděpodobně dostal mobilem do hlavy, neb jinak by paralyzoval, a ne paralizoval.
    jao
  • Reklama je mocna..
    6.2.2006 15:29

    Vcera u nas v Detroit vyvrcholil Superbowl. A jen tato podivana a priliv sportovnich fanousku stal stat obrovske penize kdy se 2-3 roky prave pro tuto sportovni akci renovovaly vsechny Michiganske dalnice a mosty. Reklama je opravdu mocna a nezapominejme ze Americke HDP ze dvou tretin tvori trzby. Kdyz se k tomu prida nizka sales tax (neco jako DPH), takse tu toci obrovske penize. Michigan ma sales tax 6% ( v USA se pohybuje od 0 do 7% a nepocita se zpravidla pri nakupu potravin a leku).
    Thyronx
Aktuální komentáře
17.6.2018
15:29Má pořádání fotbalového mistrovství ekonomický smysl?
8:38Víkendář: Elon Musk a umění vysávat vládní peníze
16.6.2018
14:31Nová technologie může odepsat elektromobily a řešit problém s emisemi
7:39Víkendář: Z Evropy se stává Trumpův otloukánek, měla by se postavit na vlastní nohy
15.6.2018
22:03Wall Street ze strachu z nových cel zakončila týden v rudé barvě
18:15Avast vstupuje do indexu pražské burzy PX. Rebalance podrobně  
18:13Investujte do HUB VENTURES. Do světového fenoménu coworkingu
18:01Akcie Erste a CETV si drobně pomohou v regionálním indexu, naopak u ČEZ  
17:50Nové technologie jsou vidět všude. Jen ne tam, kde by to bylo nejvíce potřeba
17:44Komerční banka, a.s. - zveřejňuje informaci o změnách v představenstvu
17:26Americká cla pokazila konec týdne. Dolar ztratil na atraktivitě, ale většinu zisků drží  
17:00Členská základna ČSSD schválila vstup do vlády s hnutím ANO
16:07Karel Sokolovský: Banka, která má potenciál (video)
16:05Trump rozhodl o uvalení nových cel na čínské zboží
14:51Těžařům v Kongu odzvonila měděná léta
13:13Perly týdne: Itálie je silná a němečtější než Německo
12:21Adobe mírně překvapil, přepálené akcie to neohromilo (komentář analytika)  
10:50Faktory, které nejvíce ovlivňují dlouhodobou návratnost investic
10:49Trhy lehce v negativní náladě, koruně se stále nedaří. Téma obchodních válek je zpět  
10:45Po ránu se nedaří evropským bankám, Adidasu nahrává fotbal

Související komentáře
    Nejčtenější zprávy dne
    Nejčtenější zprávy týdne
    Nejdiskutovanější zprávy týdne
    Denní kalendář hlavních událostí
    ČasUdálost
    9:00CZ - PPI, y/y