Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Super Bowl... reklama, která stojí za to

Super Bowl... reklama, která stojí za to

06.02.2006 13:39
Autor: Roman Koděra, Patria Finance

Každoroční šílenství tento víkend vyvrcholilo poté, co miliony televizních diváků sledovalo finále amerického fotbalu mezi Seatle Seahawks a Pittsburg Steelers. Odhadem jich 90 milionů sledovalo stanici ABC, jenž patří do rodiny Walt Disney, která dnes zveřejní výsledky za poslední kvartál. Cena reklamního spotu opět rostla a vyšplhala se na 2,5 mil USD z loňských 2,4 mil USD za 30vteřinový spot. Někteří inzerenti jako je Anheuser – Bush zpřístupní tyto reklamní spoty hned po ukončení utkání. Diváci si je tak mohou stáhnout hned do svých počítačů a oni věří, že jejich reklama po odehraném utkání uhasí žízeň nebo sníží žal, jak jinak než pivem Bud.

Po ukončení zápasu byla otevřena anketa a průzkum prozatím ukazuje, že touchdown skórovaly společnosti FedEx a Sprint Nextel Corp. Obě společnosti vsadily na humor, kterým se snaží zvýraznit výhody služeb jimi poskytovaných. FedEx se vrátil zpět do pravěku, kde pravěký člověk ztratí svou pozici v tlupě a nakonec skončí pod tíhou dinosaura poté, co neodeslal vůdcovu zásilku přes FedEx, ačkoliv v té době neexistoval... na to FedEx říká, příště se Vám to nestane.

Telekomunikační operátor zase použil konfrontaci dvou mladíků, kteří se předhánějí v možnosti služeb využití jejich mobilních telefonů, kde nakonec vítězí ten, jenž využívá telefon od Sprint Nextel. Jeho mobilní telefon dokáže odradit někoho jiného od kriminálního deliktu, jakým je například krádež peněženky tím, že ho po vyzvání ke krádeži hodí přímo po jeho nepřipraveném příteli zlodějíčkovi a tím ho paralizuje.

Propojení komerční části a ovlivnění vnímání zákazníků problémů naší doby velmi citlivě zachytila společnost Uniliver. Ta se v reklamní spotu na Dove soustředila na děti. Na jejich psychiku, která je vystavována velkému tlaku dokonalosti. Naopak zklamaly reklamní spoty automobilek. Ty jakoby odrážely současný obraz, kde se jak Ford Motor, tak i General Motors potýkají s finančními problémy v návaznosti na pokles jejich tržeb.

A tak má-li být reklama jedním z důvodů nákupu produktů jednotlivých firem a tedy zajištění růstu jejich zisků, pak sledujte prvně jmenované a zapomeňte na automobilky.


Váš názor
  • Paralýza
    09.02.2006 11:33

    Autor též pravděpodobně dostal mobilem do hlavy, neb jinak by paralyzoval, a ne paralizoval.
    jao
  • Reklama je mocna..
    06.02.2006 15:29

    Vcera u nas v Detroit vyvrcholil Superbowl. A jen tato podivana a priliv sportovnich fanousku stal stat obrovske penize kdy se 2-3 roky prave pro tuto sportovni akci renovovaly vsechny Michiganske dalnice a mosty. Reklama je opravdu mocna a nezapominejme ze Americke HDP ze dvou tretin tvori trzby. Kdyz se k tomu prida nizka sales tax (neco jako DPH), takse tu toci obrovske penize. Michigan ma sales tax 6% ( v USA se pohybuje od 0 do 7% a nepocita se zpravidla pri nakupu potravin a leku).
    Thyronx
Aktuální komentáře
19.04.2024
22:01Propadu na technologiích vévodil Netflix a Nvidia  
17:46Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? Zjistěte na webináři Patrie v úterý 23. dubna od 16:00
17:18Celkový akciový optimismus na úrovních z let 2001/2002. Posouvá se základní psychologické nastavení investorů?
16:46Poptávka po bezpečí slábne, ale investoři se zpět do akcií nehrnou  
16:37Český státní dluh v 1. čtvrtletí vzrostl o 109,9 mld. Kč na 3,221 bilionu Kč
14:31SAB Finance a.s.: Průběžné hospodářské výsledky za leden–březen/2024
13:24Perly týdne: Akcie a zlato za poslední desetiletí a co (ne)čekat od Applu i celého trhu
12:48Reuters: Německá vláda mírně zvýší odhad letošního růstu ekonomiky
11:24Jakub Blaha: Konec transparentnosti Netflixu zastínil obzvlášť dobré výsledky  
10:58Páteční dopoledne je červené, po přestávce se do hry opět vložil Blízký východ  
9:25Netflix reportoval nejlepší první kvartál od roku 2020. Překvapil počtem předplatitelů
9:07Rozbřesk: Proč je česká koruna odolnější vůči silnému dolaru?
8:43Akciové trhy zrudly pod tíhou obav z konfliktu na Blízkém východě, Netflix překvapil vysokým počtem platících uživatelů  
6:03Evercore: Hlavním příběhem je mimořádná odolnost ekonomiky
18.04.2024
22:02S&P 500 poklesl popáté v řadě; investoři čekají na Netflix  
17:45Růst cen akcií a cena za riziko
17:23DJIA dnes v čele a ECB se od Fedu neodpoutá  
15:59Deloitte: Cena nájemného v prvním čtvrtletí vzrostla o procento na 295 Kč/m2
15:20Lee: I kdyby sazby šly letos dolů jen jednou, pro akcie by to stále bylo dobré prostředí
12:56Vasle: Rozdílná měnová politika ECB a Fedu má své limity

Související komentáře
    Nejčtenější zprávy dne
    Nejčtenější zprávy týdne
    Nejdiskutovanější zprávy týdne
    Kalendář událostí
    Nebyla nalezena žádná data