Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Super Bowl... reklama, která stojí za to

Super Bowl... reklama, která stojí za to

6.2.2006 13:39
Autor: Roman Koděra, Patria Finance

Každoroční šílenství tento víkend vyvrcholilo poté, co miliony televizních diváků sledovalo finále amerického fotbalu mezi Seatle Seahawks a Pittsburg Steelers. Odhadem jich 90 milionů sledovalo stanici ABC, jenž patří do rodiny Walt Disney, která dnes zveřejní výsledky za poslední kvartál. Cena reklamního spotu opět rostla a vyšplhala se na 2,5 mil USD z loňských 2,4 mil USD za 30vteřinový spot. Někteří inzerenti jako je Anheuser – Bush zpřístupní tyto reklamní spoty hned po ukončení utkání. Diváci si je tak mohou stáhnout hned do svých počítačů a oni věří, že jejich reklama po odehraném utkání uhasí žízeň nebo sníží žal, jak jinak než pivem Bud.

Po ukončení zápasu byla otevřena anketa a průzkum prozatím ukazuje, že touchdown skórovaly společnosti FedEx a Sprint Nextel Corp. Obě společnosti vsadily na humor, kterým se snaží zvýraznit výhody služeb jimi poskytovaných. FedEx se vrátil zpět do pravěku, kde pravěký člověk ztratí svou pozici v tlupě a nakonec skončí pod tíhou dinosaura poté, co neodeslal vůdcovu zásilku přes FedEx, ačkoliv v té době neexistoval... na to FedEx říká, příště se Vám to nestane.

Telekomunikační operátor zase použil konfrontaci dvou mladíků, kteří se předhánějí v možnosti služeb využití jejich mobilních telefonů, kde nakonec vítězí ten, jenž využívá telefon od Sprint Nextel. Jeho mobilní telefon dokáže odradit někoho jiného od kriminálního deliktu, jakým je například krádež peněženky tím, že ho po vyzvání ke krádeži hodí přímo po jeho nepřipraveném příteli zlodějíčkovi a tím ho paralizuje.

Propojení komerční části a ovlivnění vnímání zákazníků problémů naší doby velmi citlivě zachytila společnost Uniliver. Ta se v reklamní spotu na Dove soustředila na děti. Na jejich psychiku, která je vystavována velkému tlaku dokonalosti. Naopak zklamaly reklamní spoty automobilek. Ty jakoby odrážely současný obraz, kde se jak Ford Motor, tak i General Motors potýkají s finančními problémy v návaznosti na pokles jejich tržeb.

A tak má-li být reklama jedním z důvodů nákupu produktů jednotlivých firem a tedy zajištění růstu jejich zisků, pak sledujte prvně jmenované a zapomeňte na automobilky.


Váš názor
  • Paralýza
    9.2.2006 11:33

    Autor též pravděpodobně dostal mobilem do hlavy, neb jinak by paralyzoval, a ne paralizoval.
    jao
  • Reklama je mocna..
    6.2.2006 15:29

    Vcera u nas v Detroit vyvrcholil Superbowl. A jen tato podivana a priliv sportovnich fanousku stal stat obrovske penize kdy se 2-3 roky prave pro tuto sportovni akci renovovaly vsechny Michiganske dalnice a mosty. Reklama je opravdu mocna a nezapominejme ze Americke HDP ze dvou tretin tvori trzby. Kdyz se k tomu prida nizka sales tax (neco jako DPH), takse tu toci obrovske penize. Michigan ma sales tax 6% ( v USA se pohybuje od 0 do 7% a nepocita se zpravidla pri nakupu potravin a leku).
    Thyronx
Aktuální komentáře
14.12.2017
22:01Americké trhy bez výraznějších zpráv mírně ztrácely, Teva si připsala 10%
19:25Zdánlivě nerozbitná investiční teze od Morgan Stanley
18:45Světový trh s ropou bude v prvním pololetí v přebytku, říká IEA
17:59Summary: Prodej větrníků, nákup filmů a internetová neutralita
17:35Pražská burza rostla třetí den za sebou, PX +0,52 %
17:10Disney koupí aktiva Foxu za 66 miliard dolarů. Měl by se Netflix bát?
17:02Technická analýza: Týden bohatý na události rozhoupal trh s ropou
16:30ECB euru další zisky nepřinesla, zatímco dolar využil dobré zprávy z ekonomiky  
15:15ECB výrazně vylepšuje prognózu, ale dál mává holubičími křídly
15:14Česká zbrojovka a.s.: Zápis z řádné valné hromady akciové společnosti
14:41Listopad znovu nastartoval americký maloobchod  
14:38České ekonomice došli lidé, její růst v příštím roce zpomalí
14:09INFOND investiční fond s proměnným základním kapitálem: Oznámení ohledně delistace investičních akcií
13:48ECB zlepšila výhled růstu v eurozóně a Draghi hýbe eurem. Sledovali jsme ŽIVĚ
13:35Konsorcium v čele s EPH kupuje většinu v druhé největší maďarské elektrárně
13:15Sazby v Británii beze změny, další proměny rétoriky tentokrát nepřišly
11:54Ifo: Německá ekonomika poroste příští rok nejrychleji od 2011
11:37Evropa před ECB ztrácí, Vestas Wind Systems +7 %
11:01Eurodolar přestal růst, když vyprchal efekt Fedu. Jsou tu ale data a přijde ECB  
10:44VIG (-0,19 %) spojí dvě české pojišťovny

Související komentáře
    Nejčtenější zprávy dne
      Nejčtenější zprávy týdne
      Nejdiskutovanější zprávy týdne
      Denní kalendář hlavních událostí
      ČasUdálost
      3:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
      3:00Čína - Průmyslová výroba, y/y
      9:30DE - PMI v průmyslu
      10:00CZ - Běžný účet, mld. Kč
      10:00EMU - PMI v průmyslu
      10:30UK - Maloobchodní tržby vč. PHM, y/y
      13:00UK - Jednání BoE, základní sazba
      13:45EMU - Jednání ECB, základní sazba
      14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m
      14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
      15:45USA - PMI v průmyslu (Markit)