Eurotel jako poslední z mobilních operátorů v České republice zveřejnil údaje o počtu zákazníků za uplynulý rok. Počet jeho aktivních zákazníků ke konci roku 2005 dosáhl 4,67 mil., což je nárůst o 6,4 % meziročně. Upevnil jsi tak svoji pozici lídra mezi mobilními operátory. Na výsledném růstu se nejvíce podílelo 4. čtvrtletí. V procentním porovnání mobilních operátorů co se týče ročního růstu, byl za rok 2005 na tom nejlépe Oskar/Vodafone s téměř 17% nárůstem, následoval Eurotel a jako poslední skončil T-Mobile s přibližně 6,2% nárůstem.
Důležitým faktorem z hlediska společnosti je fakt, že se rapidně zvýšil počet smluvních zákazníků, a to až o 46 % meziročně. Jejich podíl na celkovém počtu zákazníků se tak zvýšil na 1/3. Eurotel tak předběhl v této statistice svého hlavního rivala, T-Mobile, jehož podíl smluvních zákazníků je 28 %. Naproti tomu Oskar/Vodafone je v této statistice „mobilní“ trojice na tom nejlépe s podílem přes 50 %.
Zajímavostí Eurotelu je také fakt, že více než 700 tis. zákazníků využívá nějakou formu datových služeb, jako je např. wap, CDMA a pod. Tento segment tvoří u saturovaného českého trhu jednu z možných ziskových příležitostí.
|
2004
|
2005
|
Změna (v mil.)
|
T-Mobile
|
4.36
|
4.63
|
0.27
|
Pre-paid
|
3.26
|
3.35
|
0.09
|
Podíl
|
74.77%
|
72.35%
|
|
Post-paid
|
1.10
|
1.29
|
0.19
|
Podíl
|
25.23%
|
27.86%
|
|
Eurotel
|
4.39
|
4.67
|
0.28
|
Pre-paid
|
3.34
|
3.13
|
-0.21
|
Podíl
|
76.08%
|
67.02%
|
|
Post-paid
|
1.06
|
1.55
|
0.49
|
Podíl
|
24.15%
|
33.19%
|
|
Oskar
|
1.83
|
2.14
|
0.31
|
Pre-paid
|
-
|
1.04
|
-
|
Podíl
|
-
|
48.60%
|
|
Post-paid
|
-
|
1.1
|
-
|
Podíl
|
-
|
51.40%
|
|