PRAHA 21. března (ČTK) - Český telekomunikační úřad vyzve
Český Telecom, aby sestavil jeden cenový program, který nebude
obsahovat tzv. volný kredit hovorného. Nový program, který by měl
být alternativou k cenovému balíčku Home Standard, by měla firma
zavést co nejdříve před 1. červencem, kdy má být umožněna volba
konkurenčního operátora z linek Telecomu, uvedl v rozhovoru pro
ČTK předseda ČTÚ David Stádník.
"Ideální by bylo zavést program hned, aby se lidé mohli na
jeho používání připravit," uvedl Stádník.
Český Telecom při změně cen od letošního února zavedl pro
domácnosti pět cenových programů, z nichž každý obsahuje po
zaplacení měsíčního paušálu určitou částku, kterou mohou
zákazníci provolat zdarma. To kritizují alternativní operátoři
jako zneužití dominantního postavení a překážku pro levnější
volání přes síť konkurence. Telecom podle nich nutí klienty
bezdůvodně využívat svých služeb a zároveň vytváří nejistotu, kdy
již zákazník volný kredit vyčerpal a vyplatí se mu zvolit jiného
operátora. Případem se zabývá i Úřad na ochranu hospodářské
soutěže a EU.
Telecom podle mluvčího Vladana Crhy zatím nemá žádné
oficiální informace, jaké jsou požadavky úřadu, a věc proto dále
nekomentoval.
Jaký by zákazníci v rámci nového programu platili měsíční
paušál a minutové hovorné podle Stádníka závisí na výpočtech
Telecomu, které pak předloží úřadu. "Musí být nediskriminační,"
uvedl pouze. Firma letos podle rozhodnutí úřadu může zvýšit ceny
v průměru o 3,7 procenta.
Nabídku konkurence budou moci zákazníci Telecomu využívat po
1. červenci, kdy by měl Telecom zavést službu volby operátora. Ta
umožní volat z linky Telecomu prostřednictvím čtyř nebo
pětimístné předvolby přes síť alternativního operátora, kam hovor
přesměruje ústředna Telecomu. Stádník v úterý zpochybnil, že
Telecom zavedení služby stihne v zákonem stanoveném termínu.
Dodržení lhůty však Telecom vzápětí potvrdil.