Důvěra českých spotřebitelů od začátku roku 1999 soustavně roste. Potvrdily to i říjnové údaje o vývoji indexu spotřebitelské důvěry, které ke konci minulého měsíce zveřejnila agentura GfK. Index spotřebitelské důvěry (CCI) dosáhl v říjnu 2000 hodnoty 45,1 a soustavně se přibližuje svému vrcholu, kterého dosáhl na přelomu let 1995 a 1996 (47,5). Kromě ekonomických údajů tak i tento index potvrzuje, že se domácí poptávka oživuje a spotřebitelé „vidí“ svoji budoucnost poměrně optimisticky.
Index spotřebitelské důvěry (CCI) byl zkonstruován podle metodiky Evropského společenství a odráží pět dílčích faktorů:
- stav hospodářské situace ČR v porovnání před 12 měsíci
- očekávaný vývoj hospodářské situace ČR v následujících 12 měsících
- finanční situaci domácnosti v porovnání se stavem před 12 měsíci
- očekávaný vývoj finanční situace domácnosti v následujících 12 měsících
- posouzení současné doby z hlediska její výhodnosti pro pořizování velkých nákupů (např. automobil, zařízení do domácnosti, nábytek, pračka, televizor)
(zdroj: www.gfk.cz)