Xerox ušetřil 10 miliónů amerických dolarů na provozních nákladech díky řešení
Oracle E-Business Suite.
Pořádek znamená úspory
Velké společnosti mají různé výhody oproti společnostem malým. Například dodavatelé jim většinou mohou nabídnout a také nabízejí atraktivní ceny. Ovšem pouze za předpokladu, že firma dokáže v nákupech postupovat jednotně a centralizovaně. Stav, kdy si každé oddělení zajišťuje dodávky tak říkajíc na vlastní pěst, tuto výhodu téměř smazává. Pokud navíc nejsou objednávky jednotlivých organizačních složek firmy koordinovány, dochází často k neefektivním či zbytečným objednávkám a skladové zásoby pohlcují značnou část aktiv.
Podobná situace byla i ve společnosti Xerox. Náklady na nepřímé položky významně rostly a vedení společnosti mělo jen velmi malou možnost získat souhrnný přehled o nákupech firmy. Následkem toho rostly i transakční náklady a snižoval se zisk společnosti. Proto bylo rozhodnuto a zavedení systému, který dodávky do firmy centralizuje a zpřehlední, a tím napomůže i ke snížení transakčních nákladů a vylepšení vztahů s dodavateli. Jako nejlepší se ukázalo řešení Oracle Supply Chain Management a Oracle iProcurement patřící do sady aplikací
Oracle E-Business Suite.
Více informací
Vše v jednom bodě
Hlavní devizou
E-Business Suite řešení byla jeho centralizovaná podoba. V rámci intranetu společnosti Xerox byl vytvořen nákupní portál, na němž je možné objednávat zboží. Zboží je možné vybírat z přehledně zpracovaných dodavatelských katalogů. Celý systém řeší i automatický běh objednávky od nákupní žádanky přes schválení nákupu až po platbu dodavateli. Celý proces se tak výrazně zrychlil a samozřejmě také zlevnil, neboť společnost Xerox má přehled o svých celkových nákupech u vybraných dodavatelů, a může tak uplatňovat různé objemové a věrnostní slevy či bonusy. Kromě zajištění samotných objednávek nabízí ale řešení ještě přidanou hodnotu v podobě nejrůznějších analýz a přehledů. Vedení firmy si proto může velice snadno udělat přehled o provozních nákladech jednotlivých organizačních jednotek i o efektivitě jejich fungování.
Více informací
Úspory přinášejí zisk
Společnost Xerox je leaderem na trhu práce s dokumenty. Svým zákazníkům nabízí kompletní řešení od černobílých či barevných tiskáren a digitálních kopírek přes podpůrný software až po konzultační služby. Ostrá konkurence na trhu nutí Xerox ke snižování cen a tím především k úsporám vlastních provozních nákladů. Ty jsou u společností, jako je Xerox, zaměstnávajících více než deset tisíc zaměstnanců, poměrně veliké, a v případě, že jim není věnována dostatečná pozornost, mohou růst do skutečně závratných výšek. Přitom ale nepřímé náklady přímo ovlivňují cenu výrobku pro zákazníka a v konkurenčním prostředí jsou to právě ony, které „určují" konkurenceschopnost výrobku. Nasazením řešení
Oracle E-Business Suite se společnosti podařilo snížit nepřímé náklady o deset miliónů amerických dolarů a zvýšit počet dodávek na základě dlouhodobých smluv z 30 % na 80 %. Efektivnější využívání dodavatelského kanálu se projevilo nejen ve zmíněné úspoře, ale především v celkovém poklesu transakčních nákladů, což se příznivě odrazilo i na ekonomických výsledcích firmy.