Společnost McDonald´s včera oznámila, že strach obyvatel evropského kontinentu z konzumace hovězího masa měl na příjmy společnosti větší dopad, než se očekávalo. Současně však představitelé společnosti naznačili, že se již objevily známky zlepšení situace a opětovného zvýšení důvěry spotřebitelů.
McDonald´s se proti poklesu příjmů brání tím, že do svého menu přidává nové "nehovězí" produkty (hamburger z vepřového masa nebo sýrový toast) a snaží se také věnovat dostatečnou pozornost informovanosti svých zákazníků o bezpečnosti a vysoké kvalitě produktů.
V USA zaznamenal McDonald´s v prvních dvou měsících tohoto roku pokles růstu tržeb z +6% na +4,0%. Vývoj tržeb na evropském kontinentu byl však pro společnost daleko dramatičtější. Tržby za první dva měsíce nevzrostly vůbec, zatímco ve stejném období loňského roku zaznamenala společnost nárůst tržeb o 14%.
(Zpracováno podle Financial Times)