Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

CME: TV Nova’s share of expenditures on TV Ads oscillates under 50%

13.7.2006 9:27

According to TNS survey, gross expenditures on TV ads increased by CZK 47.7m in June (+3% y/y), to total CZK 1.8bn. In June, TV stations broadcasted 51 more hours of advertisements compared to the same period last year. TV Nova’s ad hours decreased by almost 17 hours, while its biggest rival, TV Prima’s ad time increased by 51 hours. TV Nova’s share stands at 47.1%, while TV Prima’s at 41.7%.

Our view:
TV stations’ share on TV ads (indicated by GRP points) has changed significantly in second half of 2005, while in 1H06 has more or less stabilized. Although TV Nova still struggles below 50% share, figures are not surprising as we have informed recently that TV Prima sold out 94% of its ad time inventory in the past quarter, compared to 57% of TV Nova. We expect TV Nova of show improved figures towards the year-end; meanwhile we reiterate our Buy recommendation for CME.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data