Podle ARBO Media a TNS A-Connect vzrostly hrubé výdaje na televizní reklamu v 1H06 meziročně o 14,6 % na 11,3 mld. Kč, zatímco celková délka reklamních spotů se meziročně zvýšila o 50 % na 919 hodin. Hrubé reklamní výdaje na TV Nova meziročně poklesly o 19 % na 5,56 mld. Kč, zatímco u TV Prima naopak vzrostly meziročně o 139 % na 3,9 mld. Kč. Vyjádřeno v GRP bodech poklesl podíl TV Nova na 47,6 % ze 70,1 % v loňském roce, zatímco podíl TV Prima se ve stejném období naopak zvýšil na 40,3 % z 18,3 %.
Náš názor: Pokles podílu TV Nova v GRP bodech se všeobecně předpokládal, když její prodeje v 1Q06 meziročně klesly o 27 %. Propad je výsledkem změn na TV Nova co se týká strategie a prodejního týmu, což vedlo k počáteční negativní reakci. Situace se ale v poslední době stabilizovala, což by mohlo znamenat, že strategie Novy bude úspěšná. Navíc její sledovanost zůstala víceméně beze změny kolem 40 % ve srovnání s 20 % TV Prima. CME by měla zveřejnit více podrobností o reklamním trhu, její strategií a vývoji prodejů během konferenčního hovoru ve čtvrtek 3. srpna v 16h středoevropského času.