Televize v první polovině roku odvysílaly rekordní počet spotů, i když většina byla odvysílána mimo hlavní vysílací čas a tak měla i menší sledovanost. V souvislosti s touto zprávou dosáhly hrubé televizní reklamní výdaje pouze 11,8 mld. Kč, což je kolem 49 % celkových mediálních reklamních výdajů v prvních šesti měsících, jak uvádí agentura ARBO Media. I když se počet spotů zvýšil o 50 %, výdaje vzrostly meziročně pouze o 15 %. Reklamní tržby TV Nova meziročně poklesly o 20 %, zatímco tržby hlavního konkurenta o 150 %. I když televizní reklama stále zůstává klíčovou, internet pokračuje v získávání většího podílu, když každoročně přidává několik desetin procenta.
Na druhé straně podle průzkumu OMD spadly televizní reklamy pod 44 % z celkového trhu a stagnují s 9,44 mld. Kč výdajů (meziročně +1,5 %), tištěná média 7,03 mld. Kč (meziročně +2,5 %) a 32,7% podíl, rádio s 2,21 mld. Kč (meziročně +10,6 %) a 10,3% podíl, venkovní reklama 1,64 mld. Kč (meziročně +5,8 %) a 7,6% podíl, internet 1,09 mld. Kč (meziročně +26,7 %) a 5,1% podíl a konečně reklama v kině 0,09 mld. Kč (meziročně +2,0 %) a 0,4% podíl.
Náš názor: Zprávu jsme zejména s ohledem na cenovou politiku TV Nova čekali, když inzerenti hledali levnější a čitelnější náhradu. Nicméně se zdá, že situace na Nově se nyní stabilizovala a i společnost potvrdila, že se inzerenti začínají na Novu vracet. Vzhledem k narůstající zajímavosti internetu, hodlá CME dosáhnout pozice v první pětce nejnavštěvovanějších stránek v každé zemi kde působí, včetně České republiky. Zprávu vnímáme z hlediska dnešního obchodování jako neutrální.