Podle prestižního investorského magazínu Barron's stojí za pádem Pischetsriedera jeho neshody s bývalým šéfem koncernu Ferdinandem Piechem, který předsedá dozorčí radě VW a jeho rodina drží díky podílu v Porsche také největší část akcií volksburské automobilky. Na místo "vzpurného" Pischetsriedera dosadí do vedení svého koně Winterkorna, který vede divizi Audi. Sluncem rozzářenou oblohu VW zakryly mraky. Za vedení Pischetsriedera, jehož kontrakt společnost prodloužila teprve v květnu, nastaly bolestivé zásahy do celé struktury firmy. Na konci léta však mohla společnost sklidit první ovoce v podobě nárůstu zisku ve 3. čtvrtletí o 7 % a provozního zisku, který předčil očekávání analytiků a marže dosáhly v tomto nejkonkurenčnějším celosvětovém sektoru 6% úrovně, což v překladu znamenalo ztrojnásobení hodnoty z roku 2004. Společnost za prvních 9 měsíců zaznamenala nárůst tržeb o 10 %... toto jsou výborné výsledky. Za posledních 18 měsíců cena akcií od 16. května 2005 vzrostla z 33 EUR na 82 EUR.
Je výměna za volantem zařazení vyššího rychlostního stupně nebo půjde VW prudce na brzdy? Za vedení Piecha dostala smyk v podobě neúspěšného útoku na trh luxusních limuzín, kterým byl model Phaeton. Jen pro ilustraci, jak vyostřený musel být vztah ve stáji VW, když "naleštěnou" pýchu Piecha jeho nástupce Pischetsrieder odtáhl na vleku z amerických silnic. Vysoké výdaje v 90 letech reprezentují staré špatné časy automobilky, ve kterých byly prováděny kroky na úkor úspory nákladů a smír s odbory byl přednější než efektivita a výnos akcionářů. Nový stav je opět v pohledu do zpětného zrcátka lepší pro zaměstnance než pro akcionáře. Nebudeme-li se dívat do zrcátek, ale budeme-li se dívat po směru jízdy, pak musíme připustit ten fakt, že akcie VW již nemají velký potenciál růstu. Ten se promítá do poměrových ukazatelů finančního zdraví firmy a to zajímá finančníky více než koně pod kapotou a jízdní vlastnosti novinek, které rozbuší srdce automobilového fandy.
Zatímco využití kapacit továren koncernu zabírají subdodávky pro Porsche a jeho SUV Cayenne a do budoucna pro sedan Panamera, čímž Porsche šetří náklady na výstavbu nových kapacit, pak VW těžko hledá prostor pro zvýšení výroby svých vlastních vozů. Z tohoto pohledu je pro investory lepší vzít svůj profit a na nějakou chvíli dát akciím Volkswagenu "auf wiedersehen".