Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
TV gross advertising spending in Czech Republic grew by 14% in '06

TV gross advertising spending in Czech Republic grew by 14% in '06

22.1.2007 9:03
Autor: KBC/Patria

According to TNS Media Intelligence monitoring agency, the total TV gross advertising spending, before discounts and rebates grew by 14% y/y to 23.2 bn koruna (USD1.08 bn) in 2006. CME's TV Nova had a 50% share of viewed commercials, down 15 p.p. from a year earlier, while TV Prima had a 39% share and state Czech TV had 11%.

Our view: At the first glance, the gross advertising spending data indicate to a slightly faster than anticipated growth in TV ad spending (14% vs. 12% y/y), and smaller drop in TV Nova market share versus 2005 (15 p.p. versus 21 p.p.) but that might be misleading, due to higher rebates (competition among 'TV Nova' and 'TV Prima'). For the more precise picture of the market, we need to wait until the publication of the net advertising revenue figures from TV stations, in April / May.

We view the news as neutral. We reiterate our Buy rating for CME.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data