Management společnosti Ceramika Nowa Gala zveřejnil konsolidovanou prognózu pro rok 2007, která je víceméně ve shodě s naším očekáváním a pod konsensuálním odhadem. Čistý zisk by měl v letošním roce dosáhnout 13,3 mil. PLN a růst o 26,7 % v porovnání s odhadem managementu na čistý zisk pro rok 2006 ve výši 10,5 mil. PLN. Tržby v roce 2007 by měly dosáhnout 125 mil. PLN (meziročně +19 % proti odhadu managementu), což je 10 % nad naším odhadem 113,7 mil. PLN a 3,7 % nad odhadem managementu 120,5 mil. PLN. Management předpokládá, že EBIT v roce 2007 dosáhne 17,8 mil. PLN (meziročně +10,6 % proti odhadu managementu), což je 1,5 % pod naším odhadem 18,1 mil. PLN a 12 % pod konsensuálním odhadem 20,2 mil. PLN. Management také uvedl, že vyjednává s ostatními hráči na trhu ohledně konsolidace. Důsledky případné fúze nebo akvizice nejsou zahrnuty v prognózách managementu.
Náš názor: Domníváme se, že prognózy managementu budou pro trh zklamáním. Jsou asi 20 % pod nejoptimističtějšími odhady na úrovni EBIT a čistého zisku. Negativní dopad na obchodování by ovšem mohl být kompenzován prohlášením ohledně případných akvizic. Podle našeho názoru jsou tyto předpovědi důsledkem snižování odhadů v předchozích dvou letech, a proto musel management letos zveřejnit realistická čísla. Zároveň jsme negativně překvapeni odhadem vysokého růstu tržeb a nízkého zlepšení EBIT, což znamená výrazné zhoršení provozní ziskovosti. Implikovaná EBIT marže pro rok 2007 ve výši 14,2 % v porovnání s 15,5 % upravenou EBIT marží, což je odhad managementu pro rok 2006. To by mohlo znamenat, že vedení společnosti neočekává zlepšení produktového mixu a růst tržeb by mohl být na úkor marketingových výdajů. Podle našeho názoru to potvrzuje, že společnost má výrazné problémy se svojí strategií soustředění se na mezery na vyšší úrovni trhu. Větší dynamika čistého zisku proti růstu EBIT v prognózách managementu by měla znamenat, že management očekává daňové úlevy z nové továrny postavené ve zvláštní ekonomické zóně. Prognózy managementu znamenají 15x P/E 2007, to představuje asi 12% slevu vůči polské skupině konkurentů. Pokud vezmeme v úvahu zklamání na úrovni zisku dva roky za sebou a snižování prognóz managementu, tak by podle našeho mínění byla opodstatněná i větší sleva.