Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

TVN: Public TV reported lower market share in 2006

30.1.2007 10:18
Autor: KBC/Patria

Public television TVP has increased its net advertising revenues by 6% y/y to PLN 1.1bn, in 2006, below the overall TV ad market, which grew at 10-11% last year, according to the station management.
Our view: TVP has lost market share in favor of TVN principally, on the back of lower audience share and not selling an entire inventory of its advertising minutes. With regard to 2007 outlook, TVP management has not commented on the rumor that it plans only single digit TV ad price increases in an effort to sell more advertising via extending the length of its commercial breaks. Nevertheless, we believe that this possibility should be considered with, particularly given recent PM Kaczynski statement, that he expects an improvement in TVP financial results. As this would mean undercutting TVN policy of steep price increases, we would view that negatively. We reiterate our Sell rating for TVN.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
10:30UK - Harmonizovaný CPI, y/y
16:00USA - Prodeje nových domů
20:00USA - Zápis z jednání FOMC