Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

PL Media: Internet ad spending beats expectations

6.2.2007 10:34
Autor: KBC/Patria

Polish media market grew by 10.4% y/y in 2006, according to Starlink estimates of net advertising spending, including discounts and rebates, slightly less than in 2005 (13.5%). Internet segment, up 60% y/y, grew the fastest, followed by TV, up 12% y/y, outdoor, up by 11% y/y, radio up 10% y/y, while the print media has lagged behind with magazines up by 4% y/y and newspapers up by only 3%. Starlink expects the advertising spending to accelerate in 2007, driven by launches of new telecom operators, robust consumer optimism and higher prices of TV ads.

Our view: We would expect a positive impact of the news today on TVN stock price, given that Starlink estimates for a 60% increase in internet ad spending in 2006 beat earlier forecasts of a 40% growth. On the other hand estimated growth in TV’s falls in line with earlier forecasts, while a 3% growth in newspapers marginally falls short of (reduced) target of 4%. We reiterate our Hold rating for the Agora. We reiterate our Sell rating for the TVN.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data