Praha 21. února (ČTK) - Cenu Rhodos za nejlepší image roku 2006 získalo deset společností z výroby i služeb. První příčku v kategorii bank obsadila Komerční banka, mezi automobilkami dominovala Škoda Auto. Informoval o tom internetový server iDnes. Ocenění vyhlašuje konsorcium, jehož členy jsou společnosti GfK Praha, OgilvyCID a Bison & Rose Public Relations, a to na základě výsledků průzkumu prováděného mezi manažery z celé republiky.
Prvenství Komerční banky bylo podle organizátorů 10. ročníku soutěže překvapivé. Banka sice patří k nejznámějším bankovním ústavům, ale její image vnímali manažeři dosud spíše průměrně, píše server.
Obdobná situace nastala i u pojišťoven, kde zvítězila Česká pojišťovna. Ta je již tradičně mezi manažery subjektem nejznámějším, její image však nebyla v minulosti hodnocena jako nejlepší.
V kategorii výrobců automobilů se poprvé umístila mladoboleslavská Škoda Auto, která pravděpodobně těžila i z toho, že v roce 2006 dosáhla nejlepších prodejních výsledků ve své dosavadní historii.
"Z pohledu firmy plní image jakousi centrální funkci: ovlivňuje postoje a chování lidí, a to v negativním nebo pozitivním smyslu," objasnil význam image, a tedy i tohoto hodnocení Ladislav Klika ze společnosti GfK Praha.
"Vedle velikosti firmy, referencí a návrhu řešení je to právě pověst, která rozhoduje o úspěšnosti. Image je tedy jedním z klíčových faktorů, který vede k tomu, že vám svěří zakázku," dodává spolumajitel agentury Bison & Rose Public Relations Miloš Růžička.