Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

ČTK: Reklamní trh na Slovensku loni vzrostl o pětinu na 35,09 mld. Sk

02.03.2007 18:07
Autor: ČTK

Bratislava 2. března (ČTK) - Objem reklamy v slovenských médiích vzrostl loni o 19,2 procenta na 35,09 miliardy slovenských korun (zhruba 28 miliard Kč). Vyplývá to z údajů společnosti TNS, o kterých informoval měsíčník Stratégie. Nejde však o reálné výdaje na reklamu, protože údaje nezahrnují různé slevy a bonusy. Čisté výdaje firem na reklamu v českých médiích stouply podle prosincových odhadů agentury ARBOmedia o 2,7 procenta na 18,248 miliardy Kč.

Největší zájem byl na Slovensku tradičně o reklamu v televizích, které si z celého koláče ukrojily 27,54 miliardy Sk, a meziročně si tak polepšily o 22,46 procenta.

Téměř dvě miliardy korun získaly z reklamy deníky, byly však jediným typem média, který zaznamenal meziroční pokles, a to o 1,32 procenta. Výdaje na reklamu v rádiích loni stouply o 5,42 procenta na 1,83 miliardy Sk. Polepšily si i týdeníky, měsíčníky a kina; zvýšily se také výdaje na venkovní reklamu.

V Česku vzrostly hrubé příjmy vydavatelů tisku z inzerce bez slev, bonusů a výměnných obchodů s inzerenty loni meziročně zhruba o 2,2 miliardy na 19 miliard Kč. Hrubé výdaje firem na televizní reklamu se loni zvýšily zhruba o 2,84 miliardy na 23,18 miliardy Kč. To představuje nárůst přibližně o 14 procent proti roku 2005.

Stratégie však upozornila, že reálné výdaje na reklamu jsou kvůli různým slevám výrazně nižší. Například v roce 2005 měřený objem reklamy v televizích na Slovensku dosáhl 22,5 miliardy korun, skutečné příjmy televizí dosáhly 3,25 miliardy Sk.

Největšími zadavateli reklamy jsou na Slovensku telekomunikační společnosti. Na čele první pětky byl mobilní operátor T-Mobile s výdaji na reklamu 1,85 miliardy Sk. Následoval ho konkurenční Orange, který vynaložil na reklamu jen o sedm milionů korun méně. Třetím byl výrobce a prodejce spotřebního zboží Procter & Gamble (1,48 miliardy Sk), za ním skončily Slovak Telekom (1,28 miliardy Sk) a Henkel (828,54 milionu korun).

ČTK

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
easyJet PLC (09/19 Q4)
Home Depot Inc/The (10/19 Q3, Bef-mkt)
Kohl's Corp (10/19 Q3, Bef-mkt)
TransDigm Group Inc (09/19 Q4, Bef-mkt)
12:45Medtronic PLC (10/19 Q2)
14:00HU - Jednání MNB, základní sazba
14:30USA - Počet nově zahájených staveb