Společnost
ČEZ ztratila podíl na trhu ve firemním zákaznickém sektoru kvůli rostoucí konkurenci, jak prohlásil obchodní ředitel Alan Svoboda. Vůbec poprvé klesl podíl
ČEZu pod 40 % v segmentu středních a velkých zákazníků, což ve skutečnosti osvobozuje společnost od určitých antimonopolních pravidel, např. věrnostních programů nebo cenových balíčků.
Náš názor: Podíl
ČEZu na trhu již kvůli jeho liberalizaci nějako dobu klesal, což vnímáme jako přirozený proces. Podíl společnosti klesl o několik procentních bodů, když v polovině loňského roku činil téměř 45 %. I když tento pokles není pro
ČEZ pochopitelně pozitivní, distribuce tvoří pouze okolo 18 % celkových tržeb, tudíž to nevnímáme příliš negativně. Navíc se domníváme, že pokles do určité míry vykompenzují vyšší ceny elektřiny. Zároveň neočekáváme další výrazné poklesy podílu na trhu, protože společnost se stávajícími nabídkami stane ještě více konkurenceschopnou.