Šanghaj 6. dubna (ČTK) - Největší evropská automobilka
Volkswagen zvýšila v prvním čtvrtletí prodej v pevninské Číně a Hongkongu o 23 procent na 202.623 vozů ze 164.708 vozů před rokem. Oznámila to dnes firma, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto.
Společnost dále uvedla, že se jí v prvním čtvrtletí podařilo v Číně zvýšit také zisky. Dodala, že růst zisku a prodeje bude ve zbytku letošního roku pokračovat díky restrukturalizačním opatřením a uvedení nových modelů na čínský trh. V celém loňském roce se prodej
VW v Číně zvýšil o 24,3 procenta na 711.298 vozů.
Americký konkurent
General Motors již dříve oznámil, že jeho čínský prodej v prvním čtvrtletí stoupl o 25 procent na 291.588 vozů. Největší japonská automobilka
Toyota Motor zvýšila prodej v Číně dokonce o 66 procent na 103.000 vozů, píše agentura Reuters.
Čína patří mezi nejrychleji rostoucí trhy s automobily na světě. To přitahuje zahraniční automobilky, které v této zemi investují do výroby miliardy
dolarů.
Volkswagen montuje v Číně automobily ve svých dvou společných podnicích Shanghai
Volkswagen a FAW-Volkswagen.
Škoda Auto v listopadu na pekingském autosalonu oficiálně představila model Octavia určený pro čínský trh. Ten se letos začne vyrábět v podniku Shanghai
Volkswagen.