USA:
Inc
Internetové tržiště navýšilo tržby za 3Q16 na 2,22 mld. USD (+5,6 % YoY) a těsně tak předčilo tržní konsensus, který byl položen o 30 mil. USD níže. Trochu hůře na tom byl ukazatel gross merchandise volume (GMV), který vzniká sečtením hodnoty ceny všech výrobků prodaných v rámci tržiště. Ten se vyšplhal na 20,1 mld. USD (+2,6 % YoY) a těsně minul tržní konsensus 20,3 mld. USD. Divize Marketplace (tradiční online tržiště) vygenerovala tržby v objemu 1,8 mld. USD, což představuje 2% meziroční růst. Ukazatel GMV dosáhl v tomto případě 19 mld. USD při meziročním růstu na úrovni 2 %. Divize StubHub (online tržiště vstupenek) rostla mnohem rychleji a vytvořila tržby v hodnotě 260 mil. USD (+32 % YoY) a GMV v hodnotě 1,1 mld. USD (+23 % YoY). Poslední divize, Classifieds, která se soustředí na zprostředkování online reklamního prostoru, přihodila k tržbám společnosti téměř 200 mil. USD při 11% meziročním růstu.
Ukazatel EBIT se snížil o 1 % YoY na 663 mil. USD hlavně z důvodu vyšších nákladů na prodej a marketing. Tržní konsensus byl stanoven na 653 mil. USD. Upravený čistý zisk na akcii vyrostl na 45c (+4,7 % YoY), čímž těsně překročil trhem očekávaných 44c.
Výsledky tedy dopadly jen o něco lépe, než se čekalo. O to víc byl cítit negativní dopad změny výhledu na poslední kvartál tohoto roku. Management odhaduje tržby v rozmezí 2,36 mld. USD – 2,41 mld. USD, přičemž trhy mířily s 2,4 mld. USD k horní hranici odhadu. To samé platí pro upravený čistý zisk na akcii, který je plánován na 52c – 54c, zatímco trhy predikovaly 54c. Tento mdlý výhled před prázdninovou sezonou naznačuje nejistotu managementu ohledně výsledků jejich nové marketingové strategie. se v současnosti snaží vylepšit image své značky, jenže, jak varuje management, kýžené výsledky potřebují čas. Jak se ale zdá, některým investorům začíná docházet trpělivost, jelikož akcie se dnes propadly o více než 10 % pod 30 USD.
Communications Inc
Největší mobilní operátor na americkém trhu, Communications, hospodařil s lepším čistým ziskem na akcii, než se čekalo. Trhem stanovených 99 centů na akcii se podařilo přestřelit o 2 centy na 1,01c (-2,9 % YoY). Ale popořádku. Celkové tržby proti minulému roku odepsaly 6,7 % a propadly se na hodnotu 30,9 mld. USD s tržním konsensem 31,2 mld. USD. Ukazatel EBITDA v absolutním měřítku poklesl o 5 % YoY na 11,3 mld. USD, nicméně relativně k tržbám se marže rozšířila o 61 bps na 36,5 %, díky čemuž naplnila tržní očekávání. Kapitálové výdaje šly meziročně dolů o 6 % na 4,1 mld. USD. Ukazatel ARPA, který měří průměrné tržby na jednoho klienta, zůstal mezikvartálně beze změny na 145 dolarech. Zajímavý je také rozpad na jednotlivé divize.
Divize Wireless přispěla k celkovým tržbám hodnotou 22 mld. USD při meziročním poklesu o 4 %. Ukazatel EBITDA ale zůstal beze změny na 9,9 mld. USD. Churn rate (tzn. procentuální úbytek odběratelů) se zvýšil na 1,04 % (+11 bps YoY, +10 bps QoQ). K tomu se přidává také nižší než očekávaný čistý přírůstek nových klientů. Trh odhadoval pro tento kvartál 766 tis. nových klientů. V porovnání s dosaženými 442 tis. (-66 % YoY) se tedy jedná o velký rozdíl.
Divize Wireline k celkovým tržbám přihodila 7,8 mld. USD s meziročním poklesem 2 %. Úspory za vybavení ale přispěly k EBITDA marži vyšší o 240 bps, čímž dosáhla 21,2 % v poměru k tržbám (EBITDA 1,7 mld. USD). Čistý přírůstek klientů v této divizi byl 126 tis. (-11 % YoY), čímž se přehoupl přes tržní konsensus 90 tis.
V kombinaci s nezměněným výhledem na další období působí finanční výsledky smíšeně. Problémem je ale vývoj klientské základny, který reflektuje čím dál tím intenzivnější konkurenční prostředí na poli bezdrátových sítí. Za posledních šest let se totiž jedná o nejnižší čistý přírůstek zákazníků. Také proto akcie klesají o více 2,5 % na 49 USD.