Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Dražší list papíru. Nová značka H&M má posílit evropské prodeje

Dražší list papíru. Nová značka H&M má posílit evropské prodeje

30.03.2017 12:22, aktualizováno: 30.3. 12:36
Autor: Jana Knechtlová, Patria Finance

Aktualizováno

Snaha posílit prodeje v Evropě přiměla oděvní řetězec Hennes & Mauritz AB přidat další značku. ARKET, jak se bude nový koncept obchodů s oděvy a zbožím pro domácnost jmenovat, bude pro firmu první takovou novinkou po třech letech, říká společnost, která zároveň reportovala nečekaně vyšší kvartální zisk. Akcie ve Stockholmu rostly dopoledne až o 3,6 procenta, zisky ale později odevzdaly. Pokles naposledy dosahoval zhruba 5,6 procenta.

Hennes & Mauritz AB je druhým největším oděvním řetězcem na světě, jenom horkotěžko se mu ale daří držet krok s oděvním kolosem Inditex. Španělský majitel obchodů Zara více sází na e-commerce. A švédský konkurent hledá další prostor k růstu.

Různé značky pod jednou střechou

H&M dnes oznámila, že začátkem podzimu spustí novou, v pořadí osmou značku ARKET s vlastními produkty a zbožím externích značek, tedy vyjma labelu H&M, které je se zastoupením na 65 trzích světa největší značkou firmy.

„Myslíme si, že je důležité nabízet moderním zákazníkům dohromady různé značky pod jednou střechou…dělat takovéto rozhodnutí za ně,“ řekla webu Businessoffashion.com kreativní ředitelka Arketu Ulrika Bernhardtzová. H&M má nyní pod střechou kromě stejnojmenné značky také labely COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, H&M Home a naposledy & Other Stories, která měla premiéru v roce 2014. To, jaké externí značky zákazníci ARKETu najdou, firma neuvedla.

Dražší list papíru

První obchod ARKET (název nepřímo odkazuje na anglický výraz pro trh, ale také na švédské slovo pro list papíru) firma otevře v Londýně. Následovat budou prodejny, rozšířené podle možností o kavárnu, v Bruselu, Kodani, Mnichově. Součástí kampaně je rovněž rozjet online prodej na 18 evropských trzích, a to také na začátku podzimu. Pokud jde o cenovou politiku, ve srovnání s vlajkovou značkou H&M by ceny měly být mírně vyšší. Pánské polokošile by měly začínat na 39 EUR, a stát až 115 EUR, napsal businessoffashion.com.

Společnost dnes zároveň oznámila, že jí zisk před zdaněním za první kvartál finančního roku od prosince do konce února klesl o 3,6 procenta na 3,21 miliardy SEK. To je ale lepší výsledek než tržní odhad nastavený na 3,03 miliardy SEK. Firmě, která obstarává 80 procent svého zboží v Asii, dělá starosti silnější dolar, kvůli kterému jí rostou náklady na nákup oděvů od tamních dodavatelů. Mnoho regionálních měn v Asii je na americkou měnu navázáno. Kromě toho se potýkala s „velmi tvrdými podmínkami“ na mnoha velkých trzích ve střední a jižní Evropě a v USA, uvedl v prohlášení generální ředitel Karl-Johan Persson.

Společnost už dříve uvedla, že prodej jí v únoru poprvé po čtyřech letech klesl. V Německu, které je pro H&M jedním z nejdůležitějších trhů, se minulý měsíc snížila poptávka po oděvech o 9 procent, ukázal průzkum magazínu TextilWirtschaft.

Zdroje: hm.com, businessoffashion.com, BBG, ČTK

 
 

Čtěte více:

Forbes: Nejbohatším člověkem světa je Bill Gates, Čechem Petr Kellner
20.03.2017 18:03
Nejbohatším člověkem na světě zůstává již čtvrtým rokem za sebou zakla...
BMW ukazuje, že tradiční automobilky čekají hodně zajímavé časy
29.03.2017 18:45
Německá automobilka BMW prodala v roce 2012 asi 40 % svých vozů na úvě...
Investoři se s General Motors perou o hotovost firmy
30.03.2017 11:32
Recept na to, jak zvýšit cenu akcií General Motors, vyplatit akcionářů...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
23.05.2024
13:25Než otevře Wall Street: Elf Beauty, Live Nation, Snowflake  
12:24Investice ve světě, který rychle stárne
12:10Polská skupina Allegro výrazně zvýšila čtvrtletní zisk, akcie reagují růstem o 8 %
11:03Skvělá Nvidia, slibná data... a vlažné dopoledne v Evropě  
10:52S&P: Růst podnikatelské aktivity v eurozóně v květnu opět zrychlil
10:49Rozbřesk: Přirozená reálná dlouhodobá úroková míra směřuje na sever
9:43Aerolinky Wizz Air (+5 %) se po třech letech ztrát vrátily k celoročnímu zisku
8:51Evropa zahájí mírně pozitivně, výsledky zveřejnila Nvidia a Colt  
8:08Skupina Colt CZ v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila výnosy, zisk jí ale klesl
8:02Braňo Soták: Příběh Nvidie je zkrátka neuvěřitelný, velmi pravděpodobně ještě uvidíme nová maxima  
5:55ČEZ, a.s.: Pozvánka na valnou hromadu
22.05.2024
22:37Nvidia (+5 %) oznamuje výsledky na očekáváním a silný výhled pro 2Q. Zvyšuje dividendu a avizuje akciový split
17:57Extrémem světových trhů jsou stále Spojené státy na straně jedné a UK na straně druhé
17:15Pavol Mokoš: Nová maxima na amerických trzích, pozitivní impulzy a sázky na vítěze
16:50Analýza: Do pět let nahradí AI většinu dovedností administrativních pracovníků
16:49Vystoupí dnes Wall Street z vyčkávacího módu? Evropa zatím klesá  
15:07Patria Finance upozorňuje na podvodné jednání, zneužívající její jméno ve spojení s výzvou k investicím
14:53Laffer Tengler Investments: Trh má prostor pro další růst, jsme na počátku nového cyklu růstu produktivity
14:52Čína by měla zvýšit clo na dovoz benzinových aut, míní expert z čínského úřadu
13:22Než otevře Wall Street: Lululemon, Target  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Prodeje nových domů