Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ9409410,21
KB7707720,52
PKN64,4464,46-0,08
Msft449,25449,40,21
Nokia3,43453,43851,41
IBM169,5169,750,06
Mercedes-Benz Group AG63,6663,670,11
PFE26,9226,95-0,19
18.06.2024 13:42:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 18.06.2024 13:36:42
ERSTE BANK (ERST.VI, Vienna)
Poslední obchod Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
43,05 -0,05 -0,02 4 993 794
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  •  
    17.06.2024 16:10

    dnes, koukám, se zas drobásky kutálejí, snad to vydrží :-)
    Galt
    • Růst?
      17.06.2024 16:23

      Jestli vydrží to nikdo neví jen ti co maji info kolik státních dluhopisů drží má Erste ve Franci??I to by mohlo být za tím propadem minulých dní .Statní dluhopisy mají většina bank i když přimo nejsou ve Francii pobočky .EU banky jsou silně naložené v dluhopisceh až přes příliš s vysokým zadlužením zemi npř Francie jako druha největši ekonomika EU.Teprve může přijít až přijde více negativních zprav nejen politika rating snžený je jen varování.Investoři nejsou ve Vidni jen retail ti velci to zhazuji ti co mají info --když povyleze uzavírají zisky a jdou do bezpěči jak nikdy předtím na bankách .Kdo ví a kdo zná jak to je?Jen k zamyšlení .
      jimibeami
      • Re: Růst?
        18.06.2024 8:32

        Pohlédneme-li na to skrze Elliotta, pak se jeví aktuální pětivlna zahájená v říjnu 2023, někde kolem 800, první končí v únoru někde nad 1000, pak krátká korekční druhá na 950, nyní by měla běžet třetí z pěti s maximem nedávno okolo 1170, tohle lze mít za čtvrtou, ještě kratší než minule, takže by nejspíš měla ještě chvíli pokračovat dolů, no a pak je pátá z pěti která aktuálně vychází někam okolo 1250, možná i lehce výš. xxx matoucí znak je, že třetí z pěti je netypicky krátká, naopak bývá největší. To může znamenat dvě velmi různé věci: 1) růst ve skutečnosti nemá potřebnou sílu a už se vytrácí, pátá z pěti bude nedomrlá a blížíme se do finále. 2) Třetí z pěti je klamně vyhodnocena, nynější zářez ještě není čtvrtá z pěti, ale nějaký nestandardní propad, což naopak znamená, že třetí z pěti bude ještě pokračovat do obvyklejší velikosti, někam nad 1200, a pátá z pěti pak vychází výrazně nad 1300. Což asi chce slyšet většina těch, co jsou v pozici.
        Orangutan
        •  
          18.06.2024 10:54

          Tak to bylo skrze Elliotta a teď bych ještě poprosil o odhad skrze Macrona, potažmo předlužené Francie. Já očekávám, že se díky sentimentu přes 1100 nedostaneme ještě hodně dlouho. Pak tady máme zpětný odkup, který by eventuálně akcii Erste nemusel poslat až tak hodně dolů. Ano, možná Macrom ve volbách vyhraje a ECB zamete dluhy pod svůj koberec a pojede se zase na chvíli vesele dál. Pak už tam mám samé trojúhelníky a kolečka, ve kterých se vůbec nevyznám.
          Duben.
          • Duben
            18.06.2024 13:25

            Opičáci silně pochybují, že politický vývoj ve Francii a cena bank má nějakou souvislost. Sice to někdo pravil, ale causa Erste se zdá být právě vyvrácením té teorie. Pakliže se neukáže, že anomálního chování nynějšího schodu si netřeba všímat a je to jen jakási blíže nezjištěná hysterie kohosi; pak by platilo, že přinejmenším cena Erste nesouvisí s Francií. Takže Macron si klidně může vzít Le Penovou za ženu a odjet spolu na Krym, cenou Erste to nehne a ta se bude pohybovat nadále podle svých výsledků, interpretovaných lidskými mozky. xxx Opičáci mírně pochybovali o Warrenově nadšeném optimismu, že to pojede až na 1500, počítali s 1100, ale je třeba brát na vědomí fakta, a tím je, že už to bylo na 1170. Takže 1250 do konce roku v dolním opičím scénáři není nic fantastického, a i 1350 v tom horním vypadá reálně. Ten druhý by trval samozřejmě úměrně déle. Jinak opičáci Erste stále nejedou, ježto je ouplně mimo strategii, takže za svoje vejšplechty neplatí vlastními banány.
            Orangutan
            • Re: Duben
              18.06.2024 13:46

              Mne ten mechanismus dopadu na Erste přijde celkem zřejmý. Paní Le Penová vede boj proti globalismu, a tím myslí i celou EU. Jednoduše hrozí, že se bude něco schvalovat a Frantíci do toho budou sypat písek, nebo rovnou házet vidle. Čímž celou EE můžou znefunkčnit, protože na schvalování nejdůležitějších věcí je třeba 100%. Optimistický scénář je, že to dopadne jako v Itálii, tedy že nacionalistická hesla budou mířit jen na domácí publikum.
              Zvonička
              •  
                18.06.2024 13:47

                Pak by měly ale padat všechny banky, a vlastně vůbec celá Evropa. Což asi vyzkoušíme, jak to je.
                Orangutan
      • Re: Růst?
        17.06.2024 17:25

        Jako-že, když roste riziko na dluhopisech, klesá cena /stabilita/ jejich držitelů - věřitelů ? Stávají se věřitelé majiteli směnek na nedobytný kapitál, praskající bubliny, velký pšouk?
        Galt
        •  
          17.06.2024 18:26

          666 už letos?
          ?
          •  
            17.06.2024 18:42

            Nic neni nemožne ani 666 ani to že může být i 1400 .Další propad může být kdyby vyhrál Trump podzim volby a ten zastaví podporu Ukrajiny a ohrozi i obchod s EU svými ekonomickými plány.
            jimibeami
  • Warren z Prachatic
    17.06.2024 11:35

    Jinak k tomu nekonečnému růstu dost dobrý postřeh na hlavní straně https://www.patria.cz/zpravodajstvi/5945292/nemilovana-rally-proc-je-pro-tolik-investoru-tezke-svezt-se-na-vlne-novych-maxim.html V okamžiku enormních zisků je třeba začít dumat o bezpečnosti hladkého přistání, tedy o částečném zamykání zisků. Burza není trezor.
    Orangutan
    • Re: Warren z Prachatic
      17.06.2024 15:00

      To je ihmo hlavni vec kterou resim. Jelikoz jste stale ALL IN, jde u me pouze o presouvani portfoli a a prodej tech, co myslim, uz maji to nejlepsi za sebou a nakup lepsich koniku do staje. Ovsem moje zkusenost za 18 let je ta, ze v LONGu me performovali nejlepe ty, fo casto vsochni rvali ze jsou oredrazene, zde ldyz jsen dokupoval Nvda za 430 tak vsichni doporucovali prodat tu presrazenou hloupost a switchnout to do bezbecneho pristavu, ovsem timto zpusobem se clovek po chvili dostane do vlastnictvi celeho bezpecneho pristavu, ovsem chybi mu jedna malickost a yo vykonost portfolia..cili je to delikatni zalezitost a kazda rada draha ..
      Warren_z_Prachatic
      •  
        17.06.2024 15:09

        Opičáci NVIDIA věřili a věří, že v tomto speciálním případě šílenství ještě chvíli potrvá. Klidně může být znovu 500, i po splitu (na diskusi je tam podrobná reportáž, jak k tomu došlo; a vyprudil to Shiroko, který loni touto dobou tvrdil, že je vlny konec). . Druhý titul, kterému lze asi věřit ještě delší dobu, je Microsoft, který rovněž jede dost zásadně v umělé inteligenci. Nicméně některé firmy už rýsují nějaké technické stropy, které bude obtížné překročit. Adobe a Macdonald, například. MacDonald se jeví být zajímavým koněm pro defenzivní taktiku opičáků, kteří hledají sto let klapající mlýn, ne raketu na pár let. McD je teď evidentně v díře, možná ještě trochu klesne, ale pak se nejspíš zavlní zpátky nahoru. Růst lze uměle prodlužovat lstivým přeprodáváním.
        Orangutan
        •  
          17.06.2024 15:28

          Adobe je 1 z firem, co jsem prodal (uz je to dele) neb se me zdalo, ze muze mit to nejlepsi za sebou. Nvda a msft souhlas. MCD za 250 je na LONG . Ten arabsko/muslimsky bojkot je citelny, az odezni, jdeme ipet vyse. Jinak jsem treba vcera prodal crowdstrike, tam vidim budoucnost zarivez ale forwardovane p/e 95 je masakr i na silence jako ja....
          Warren_z_Prachatic
          •  
            17.06.2024 15:31

            Pokud hledas Buy and hod foreverz MCD bych se vybec nebal a z druheho soudku QDV5.de indii verim, tohle etf me researchem vyslo jako nejlepsi a mam tam uz vice nez 5pc portfolia...infie poroste a velke firmy rychleji nez zbytek a kdyz zapocitas i unflaci, v nominale to musi delat 15% rocne, kdyby Modi na Krave jezdil
            Warren_z_Prachatic
            • Warren
              18.06.2024 8:22

              Opičáci se drží v Čechách, co to jde, a když to nejde, bo je málo titulů "monkey approved", tak přelézají do Ameriky. Warren asi tuší, proč zrovna tam - hodně velký výběr, stabilní ekonomika, úplně největší servis pro trh, ježto voliči jsou současně akcionáři, rozumná daň 15%. Modí na krávě je sice malebný, ale to můžeme mít rovnou Šilerovou na elektroškodovce, to je za jedny peníze. Indové se budou desítky let učit, jak funguje trh a co potřebuje. Stabilitě se asi nenaučí nikdy, jsou to Indové. *** asi to povede k rozšiřování ropného podničku, Exxon stále vychází lépe než MCD i než Coca cola, která je malinko nahoře a bude třeba počkat na díru. xxx dost zajímavá je otázka, zda růst NVIDIA vydrží ještě tři roky. Zdá se to být velmi na hraně, ale možná ano. Pokud ano, pak je to bezpečně nejlepší investice ze všeho i teď.
              Orangutan
              • Re: Warren
                18.06.2024 10:25

                Jinak hodně překvapivé fundamentální výsledky hází IBM a Ford, stran těch klapajících mlýnů.
                Orangutan
  • Viden vs Praha
    17.06.2024 10:54

    Ahoj potrebuji poradit. Mam nejake eura z divi Erste nakoupene v Praze a nechce se mi je prevadet na CZK. Pokud za ne nakupim Erste ve Vidni bude to stejny ticker nebo to budu mit u Patrie jako dve pozice? Deuji
    rtep
  • Zítra pokles - rada
    16.06.2024 14:52

    Mám dilema. Při zítřejším poklesu zítra raději prodat Nebo naředit. Nebo nedělat nic a čekat?
    JohnyBroker
    • Re: Zítra pokles - rada
      17.06.2024 15:34

      proc by mel byt zitra pokles a proc by to melo klesnout o 30%? Vlastnictvi infividualnich akcii ma urcita zakladni pravidla a tohle uvazovani neni ku prospechu rozmnozovani vlastniho majetku, sorry za uprimnost
      Warren_z_Prachatic
      •  
        17.06.2024 15:43

        30% je moc. Vlna dolů vychází 200 maximálně, to je slabých 20%. A nejspíš nebude ani to. ještě můžeš dál snít o vánocích bílých a tančit vítězné tance. Uvidíme u těch 1300, možná jen 1200, jestli nejni konec. U ČEZu byl, opice shrábly horu banánů a bylo třeba vykolíkovat všechno znova.
        Orangutan
    • Re: Zítra pokles - rada
      17.06.2024 9:51

      tak hlavně to záleží na tom, jestli jsi investor nebo spekulant, resp. jak dlouhý je tvůj investiční horizont a kolik máš volných prostředků až si ujasníš tohle, tak odpovědi přijdou samy :-) můj názor: na obchodování v rámci intraday nebo několika dní nemám názor, krátkodobě teď jedeme dolů, ale netuším kdy by se to mohlo otočit, osobně čekám s dokupem na ceny pod 40E, dlouhodobě vidím velký potenciál růstu, takže chci přikoupit
      MiGr
    • Re: Zítra pokles - rada
      17.06.2024 9:02

      Každý je tu za sebe. Nicméně souhlas s opičáky. Toto není bitkoin. Za akcií stojí reálná firma se zisky. Na druhou stranu nic neroste do nebe. Pokud si dlouhodobý investor a nepotřebuješ peníze v dohledné době. Máš nakoupeno za rozumné ceny tak i případný pád i o 30% dolů by tě neměl nerozhodit a může ho v pohodě vysedět. Na druhou stranu je čím dál více neinvestované hotovosti ta v budoucnu požene cenu akcií dál nahoru.
      Rookie
      • Rookie
        17.06.2024 9:30

        Opičáci při 30% poklesu projevují silnou nespokojenost až rozzlobenost. Naštěstí se něco podobného hodně dlouho nestalo. Tolerovatelné vlnění je tak okolo 10%, a je to individuální u různých akcií. U Erste jsou zřejmě podobné věci docela časté.
        Orangutan
    • Re: Zítra pokles - rada
      17.06.2024 8:46

      Pokud hraješ na rychlý růst, tak rozhodně prodat, protože teď bude chvíli červené období, a je jen otázka, jak moc. Pokud jsi longař, tak nedělej nic a počkej na dno. Tak to vidí šest z deseti opičáků. Zbylí čtyři tvrdí, že do příštích dividend času dost a netřeba se plašit vůbec.
      Orangutan
      •  
        17.06.2024 9:10

        Ale jde o to, že pokud teda bude červené obdobi, jestli není lepší všechno prodat a znovu nakoupit o 30% levněji,nebo to tak nechat a v případě propadu naředit a počkat na dnešní nebo vyšší úrovně.
        JohnyBroker
        • Červené období
          17.06.2024 10:14

          Červené období může ale nemusí přijít. Nyní díky předražené Americe je červené období více pravděpodobné. Staré pravidlo praví "Kdo nemá akcie při poklesu nemá je ani při vzestupu". Co s penězi musíš rozhodnou ty. Já pokud neberu nemovitosti držím 70% akcie na 30% hotovost. Co se týká mne tak sem před bankovní krizí pokud ji pamatuješ kupoval KB za ceny které se po pádu bank zdály nesmyslné (za 3 680) padla snad na 2 100. S dnešního pohledu je to po započtení dividend i jejich reinvestice a splitu akcií KB 5:1 cena slušná. Takže z hodně špatné investice dlouhodobý horizont udělá slušnou. A protože při pádu kvalitní akcie dokupuji (KB i za 2400 i v 2020 za ceny pod 700) tak po pobraných divi naprostá spokojenost.
          Rookie
        •  
          17.06.2024 9:25

          když nezačneš prodávat a ani ostatní vlastníci jako ty nezačnou, tak se o 30% levněji nedostaneme
          Galt
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.2024-
31.05.2024-
30.06.2024-
31.07.2024-
31.08.2024-
30.09.2024-
31.10.2024-
30.11.2024-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2024