Americký výrobce nápojů ve třetím čtvrtletí svého finančního roku vytvořil čistý zisk 2,2 miliardy dolarů, což je nepatrný pokles proti zisku 2,3 miliardy USD ve stejném období loni. Čisté tržby ale vzrostly skoro o 12 procent na 20,2 miliardy USD a firma zlepšila jejich celoroční výhled. Podnik ve své výsledkové zprávě dnes uvedl, že ke zlepšení výhledu jej vede i vyšší poptávka po sycených nápojích. Akcie v pre-marketu přidávají 1,2 %.
Tržby v severoamerické součásti, která je z celé skupiny největší, ve čtvrtletí meziročně vzrostly o sedm procent. Přispělo k tomu zmírnění protiepidemických opatření včetně zrušení uzávěr, po kterém bylo možné znovu otevřít například kina a restaurace. Díky tom se zvýšila poptávka po klasických sycených nápojích.
Čisté tržby za třetí čtvrtletí překonaly odhady analytiků. Ti v anketě společnosti Refinitiv počítali v průměru s tržbami 19,39 miliardy USD. Třetí finanční čtvrtletí firmě skončilo 4. září.
PepsiCo nyní očekává, že ve finančním roce 2021 zvýší takzvané organické tržby zhruba o osm procent, zatímco dosud firma čekala asi šestiprocentní růst. Organické tržby neberou v úvahu dopady akvizic či odprodeje některých součástí.
Zdroj: ČTK, Patria