Spotify Technology SA, švédská platforma pro streamování hudby, oznámila své výsledky za druhé čtvrtletí a překonala očekávání analytiků, když celkový počet aktivních uživatelů vzrostl o 27 % na 551 milionů. Akcie firmy po včerejší téměř 5% poklesu odepisují po výsledcích v předobchodní fázi dalších 7,5 %.
Spotify ohlásila meziroční růst tržeb o 11 % na 3,18 miliardy EUR, čímž zaostlala za očekáváními ve výši 3,21 mld. Firma dále představila výhled tržeb pro třetí čtvrtletí na úrovni 3,3 mld. EUR, očekávání byl nastavena na 3,4 mld.
Společnost uvedla silný růst ve všech regionech a mezi mladšími posluchači generace Z. Počet předplatitelů služby Premium vzrostl o 17 % na 220 milionů, uvedla společnost v úterý v prohlášení. To bylo nad průměrem 217,1 milionu odhadovaným analytiky oslovených agenturou Bloomberg. Upravená provozní ztráta společnosti byla 112 milionů eur, což překonalo odhady analytiků o ztrátě 127,4 milionů eur.
Společnost předpovídá pro třetí čtvrtletí 572 milionů aktivních uživatelů, z nichž 224 milionů tvoří prémiové předplatitele. Dále odhaduje tržby ve výši 3,3 miliardy eur za toto období.
V pondělí streamovací služba poprvé od svého spuštění zvýšila ceny v USA. Standardní prémiový plán nyní stojí 10,99 $, stejnou cenu jako primární konkurenti Spotify, music a Music.
Spotify v červnu snížilo počet zaměstnanců o 2 %, především ve své podcastingové divizi, a svou strategii přesunulo od exkluzivních vydání k široké distribuci. Společnost tak učinila, aby se zaměřila na růst svého reklamního podnikání a oslovení více posluchačů.
Společnost se navíc snažila snížit náklady plánem zavedení dražších úrovní předplatného a snížením nákladů na nemovitosti.
Zdroj: Bloomberg