Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
2,7 mil. kilometrů; 11 nehod; žádné zavinění = testování auta od Google (DIP)

2,7 mil. kilometrů; 11 nehod; žádné zavinění = testování auta od Google (DIP)

13.05.2015 15:15
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google Inc. (DIP) zveřejnil nové statistiky vztahující se na pilotní projekt provozu plně automatického vozu od Google. Za dobu šesti let testování při kterém auta najely 1,7 milionu mil tedy 2,72 mil. kilometrů byly účastníkem 11 dopravních nehod. A nikdy nebyly označeny za viníka nehody a nikdo při nich nebyl zraněn. Nejvíce nehod bylo způsobeno nedobržděním vozila za testovacím vozem Google (DIP), některé se odehrály na dálnici a některé kvůli světelné signalizaci. To jen dokazuje jaké benefity by automatizace řízení mohla přinést když na evropských silnicích v roce 2013 zemřelo 25 900 osob tj. 70 lidí denně.

Google (DIP) se již delší dobu specializuje ve své laboratoři Google X na projekty s dlouhodobým dopadem a potenciálem na pomalé uvedení špičkové technologie do provozu. Mapy, senzory a další technologie zajištují přesné navádění a rychlejší reakce na události v okolí auta než lidský řidič.

Google (DIP) se již nechal slyšet, že nadále bude testovat zkušenosti s automatickými vozy, aby učinil řízení ještě jednodušší a ještě bezpečnější než je v současné době. Zavádění takových technologií by mělo být přímý dopad na bezpečnost na silnici. A sejmout zodpovědnost za řízení z člověk na stroj. I sám Google (DIP) říká, že přestože senzory a počítače mají skvělou odezvu a přesně dokáží vyhodnotit velké množství dat v krátkém čase fyzikální zákony, rychlost a vzdálenost prostě nelze někdy překonat.

Otázkou pro Google (DIP) bude jak přesvědčí soudobé řidiče, aby přesedli do vozů bez volantu. Problém je širší než se zdá. Protože sedíme v srdci evropského kontinentu a jen těžko si většina z nás dokáže představit jak hluboce je automobil zakořeněn v kultuře USA. Auto bylo a je symbolem svobody a Američané milují řízení auta. To třeba Evropané trochu špatně chápou nebo nemají nechápavý přístup.

Každopádně pro soudobé řidiče bude těžké vzdát se kontroly nad vozem. Je to obdobné jako s geolokací mobilních telefonů. Naše generace je k tomu velmi opatrná a nedůvěřivá. A alespoň se snaží mít svá data pod kontrolou. Další generace, která se narodí do standardu trackované polohy, kudykoliv se pohnete možná na svou předchozí generaci bude pohlížet s neporozumění.

A přesně obdobně by to mohlo probíhat i s takto chytrými vozy. Bude to technologie, která začne dominovat, až se do ní přímo nová generace “narodí” rozuměj vezme za standardní a běžnou věc a nebude mít tu zkušenost jaký je to pocit ovládat několik tun plechu v relativně vysokých rychlostech. A nebude mít tu schopnost ani potřebu vůz řídit. V podstatě bude běžná automobilová doprava degradována na přesun z místa A do místa B, tak jak by to v případě dodržování soudobých dopravních předpisů mělo vypadat.

Zdroj: Bloomberg


Čtěte více:

Britský speciál: Cameronovo vášnivé spoření - díl 3.
13.05.2015 13:00
Výsledky britských parlamentních voleb z konce minulého týdnu položily...
Jednání o restrukturalizaci ukrajinského dluhu na bodu varu
13.05.2015 14:05
Včera v pozdních hodinách dosáhla jednání o restrukturalizaci ukrajins...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
16.07.2025
18:23Jsou americké akcie drahé, nebo jen nad svým valuačním standardem? To mohou být dvě rozdílné věci
16:55Evropská komise chce výrazně zvýšit sedmiletý rozpočet: z 1,2 na dva biliony eur
16:53Wall Street balancuje kolem včerejšího závěru po slušných datech, výsledcích a varování z technologického sektoru  
16:36Komerční banka, a.s.: Změna členů dozorčí rady KB k 16.7.2025
15:13Výsledky Bank of America: Bankám se daří těžit ze zvýšené volatility na trzích  
14:56Tradeři Goldman Sachs měli žně. Očekávání Wall Street banka nechala daleko za sebou
14:53Morgan Stanley překonala odhady, dařilo se obchodování s akciemi
13:19Naznačují americké indexy korekci?  
13:15Bank of America předčila očekávání, dařilo se tradingu i divizi poskytování úvěrů
12:42Braňo Soták: Nejsou sankce jako sankce, neschopnost ASML potvrdit růst posílá akcie dolů  
12:16Správci fondů posílají hotovost do akce, podle BofA to může být varovný signál
11:38Inflace v Británii v červnu vzrostla na 3,6 procenta, je nejvyšší od února 2024
11:26Akcie automobilky Renault prudce klesají. Firma představila nové vedení a snížila výhled
10:55V příštím roce nemusíme růst, varuje ASML. Akcie padají o 7 %
10:34Bloomberg: Ellison sesadil Zuckerberga z pozice druhého nejbohatšího člověka
10:16Němečtí odborníci navrhují solidární daň pro baby boomery mířící do důchodu
9:52Ceny v průmyslu klesají, zemědělci a potravináři dále zdražují
8:57Rozbřesk: Signál a šum v americké červnové inflaci
8:46Výsledky dodala ASML, sezóna bude pokračovat v americkém finančním sektoru. Evropa zahájí ztrátově  
8:12Dohoda s Vietnamem je podle Trumpa takřka hotová, USA oznámí cla pro menší země

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Alcoa Corp (06/25 Q2, Aft-mkt)
Progressive Corp/The (06/25 Q2, Bef-mkt)
Prologis Inc (06/25 Q2, Bef-mkt)
United Airlines Holdings Inc (06/25 Q2, Aft-mkt)
7:00ASML Holding NV (06/25 Q2)
9:00CZ - PPI, y/y
12:30First Horizon Corp (06/25 Q2)
12:45Bank of America Corp (06/25 Q2)
12:45Johnson & Johnson (06/25 Q2)
13:30Goldman Sachs Group Inc/The (06/25 Q2)
13:30Morgan Stanley (06/25 Q2)
14:30USA - PPI, y/y
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m