Největší sociální síť na světě - začne směřovat svůj zrak na Afriku. To je kontinent, který podle má velký potenciál, přinést nové uživatele sociální síti a zvýšit tak příjmy společnosti.
si tak začne více všímat kontinentu, kde žije více jak miliarda lidí, ale facebookový profil má pouze 120 milionů. Novou pobočku by měla vést Nunu Ntshingila, která dosud šéfuje Ogilvy pro jižní Afriku.
Cílem bude zaměřit se na prodej a zlepšení schopnosti přitáhnout lokální podnikatele k této sociální síti. Lépe řečeno k možnosti reklamy na . K dispozici bude mít šéfka 25 spolupracovníků v týmu, kteří by jí s tímto cílem měli pomoci.
se již snažil o to přitáhnout pozornost Afričanů. Ale ani iniciativa Internet.org, která umožňuje na určitých webech využít dat zdarma, ani odlehčená verze mobilní aplikace Lite pro výkonově slabší telefony, průlom na africkém kontinentu nepřinesla.
Plán je takový, že chce lákat uživatele na levnější mobilní data, když díky partnerství s mobilními operátory stlačí jejich cenu na nižší úrovně. také loni uvedl v Africe a Indii službu, kdy uživatel klepne na určitou reklamu, tak automat mu zavolá na jeho mobilní přístroj a přehraje zvukovou formu reklamy.
Shrnuto a podtrženo - cílem nové kanceláře je prozkoumat nové možnosti jak zvýšit počet uživatelů a počet marketérů platících za reklamu.
v poslední ze svých čtvrtletních zprávách o svém výkonu uveřejnil počet aktivní uživatelů za měsíc (ukazatel MAU), který v 1Q15 dosáhl hodnoty 1,44 mld. uživatelů, kde 200 milionů je jich v Severní Americe. V Evropě je to 307 milionů uživatelů. S potenciálem další miliardy uživatelů je Afrika lákadlem. by tak značně naboostoval počet lidí, kterým může zobrazovat svou reklamu.

očekává, že by mohl získat snadno nové uživatele. Ale získat je v Nigérii nebo Keně, nebude stejné jako je získat v Oregonu nebo Texasu. Spojení není tak snadné najít, datové balíčky jsou drahé a dostupné jen některým a smartphony jsou vzácné. Většina obyvatel používá přístroje neschopné spustit aplikace .
si je těchto překážek vědom a sám říká, že nemá cenu někomu přenášet video na sítích typu 2G. Je třeba doručit tu správnou formu zprávy, ve správný okamžik na správném místě.
Pokud FB překoná překážky, může ho čekat sladká odměna v podobě téměř miliardy potenciálních uživatelů a na ně navázaných marketérů, kteří se budou tuto masu lidí snažit oslovit.
Afrika je obecně těžký region pro společnosti přicházející z jiných kontinentů. Je tu už celá řada, co si již vylámala zuby. Ale věří, že má schopnosti a technologie na to, aby všechny nepříjemnosti překonal.
Podle šéfky evropské divize to prostě třeba bude trvat déle, ale nakonec bude podle ní v Africe úspěšný.
Akcie se včera naposledy obchodovaly za 85,8 USD a letos předvedly zatím výkon kolem +7,78 %. Aktuálně v pre-marketu akcie rostou na 86,4 USD a připisují si tak 0,7 %.
Zdroj: Time, Bloomberg, firemní data