Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Holman (ČNB) čeká stabilní sazby v srpnu a korekci koruny

Holman (ČNB) čeká stabilní sazby v srpnu a korekci koruny

10.07.2008 13:12
Autor: 

Úrokové sazby zůstanou po srpnovém měnovém zasedání České národní banky (ČNB) zřejmě beze změny, nejistota ohledně inflačních rizik je ale natolik silná, že do konce roku není vyloučen pohyb sazeb nahoru ani dolů, uvedl v rozhovoru pro Reuters člen bankovní rady Robert Holman.

"Míra nejistoty je taková, že raději čekáme na další čísla, na další informace, než abychom rozhodli nesprávně, než abychom zvýšili sazby a pak je zase snižovali," řekl Holman. Dle osobního názoru člena bankovní rady zvýšení nebo snížení sazeb na srpnovém zasedání není příliš pravděpodobné. Pro zbytek roku, však podle jeho slov nelze vyloučit nic.

Centrální banka se v současné době nachází ve složité situaci, když na jedné straně spotřebitelská inflace dosahuje více než dvojnásobku jejího cíle, což může rozvolnit dlouhodobě dobře ukotvená inflační očekávání, na druhou stranu však případné zvýšení sazeb může podpořit korunu, jejíž rekordní tempo posilování ohrožuje exportně orientovanou českou ekonomiku. "Naše rozhodování dost silně ovlivňuje vývoj koruny v poslední době. Kdyby koruna tolik neposilovala, je možné, že bankovní rada by rozhodovala o sazbách jinak. Tento faktor je významný," uvedl Holman pro Reuters.

Holman dále podpořil často rezonující názor, že dnešní úroveň kurzu neodpovídá fundamentům české ekonomiky s tím, že jde o určité přestřelení a je pravděpodobná nějaká korekce. Člen bankovní rady ČNB vidí za současným 18procentním meziročním posílením koruny dlouhodobý konvergenční trend české ekonomiky doplněný o krátkodobé efekty, jako je zajišťování exportérů proti silnému kurzu a status střední Evropy jako bezpečného přístavu pro investice v době turbulencí na světových finančních trzích. Holman očekává, že impuls ke korekci koruny přijde ze světových finančních trhů, až se situace uklidní.

Podle Holmana silná koruna krátkodobě dolehne na efektivnost exportních firem, které tak prudkému posílení měny nemohou čelit. Dlouhodobě se s tím však podle názoru bankéře ČNB ekonomika vyrovná s tím, jak se změní struktura českého průmyslu z montážních závodů na sofistikovanější produkci. "My budeme na přelomu tohoto a příštího roku s určitou mírou jistoty vědět, jak posilování koruny ovlivní inflaci v horizontu měnové politiky," řekl Holman s tím, že očekává, že v prvním čtvrtletí příštího roku by se inflace mohla dostat na stávající cíl nebo alespoň do tolerančního pásma do 4 %. "Možná jsem optimističtější, než moji kolegové, ale právě v této době se naplno projeví dopad kurzového šoku, který bude inflaci tlačit dolů," dodal Holman. 
 
(Zdroj: Reuters)

 


Váš názor
  •  
    10.07.2008 19:07

    Co je to za přemýšlení "Až...tak" "Až koruna bude silná tak firmy zkrachují." "Až firmy zkrachují tak koruna oslabí". Vážení, toto je špatné myšlení. Ta křivka je spojitá! A hledá si rovnovážnou polohu plynule. "Až-tak" neexistuje. Kurz koruny vytváří trh. A je na forexu takový aby bylo uspokojeno co nejvíce firem. Takže když koruna posiluje tak to znamená že je po ní poptávka a že firmy jsou ochotné platit a peníze mají.
    Až-tak - co je to za přemýšelní
    •  
      11.07.2008 13:00

      Jak Je vidět většina diskutujících tu nechápe, že kurz koruny neovlivňuje ani výkonnost průmyslu ani názory členů bankovní rady. S korunou si hrají finanční hráči, kteří mají takové prostředky, že může koruna posílit třeba na 20 a během měsíce se vyhoupne na 30 a oni si vyberou zisky na náš účet. Toto už zažila anglická libra na které Soros dobře vydělal. Když si pustíte podrobný forex graf uvidíte, že k poklesu kurzu dochází většinou v noci, kdy je k pohybu s kurzem potřeba menších částek a ráno snížení trh akceptuje. Podle zpráv se z korunou čile obchoduje na burze v japonsku a austrálii.
      jannastas
      •  
        11.07.2008 13:49

        pan Holman říká vlastně nic neříkající keci,jako že iflace muže jít nahoru nebo dolu,nějaké toleranční pásmo 4 procenta.! At jde na burzu a zkusí si to ,tam to zažije ten jeho kurzový šok.Koruna pujde pořád dolu ,teda k 20 korunám,záleží kdy!! To muže banka ovlivnit ten čas,to by měla být její priorita!
        yzdenda
    •  
      10.07.2008 19:10

      to že kolem sebe znáte firmy které živoří, to je váš problém. A také problém pana Holmana. Ačkoliv si firmy stěžují ústně, tak se jim v globálu daří. A čísla to potvrzují. Problém není síla české koruny, ale inflace a zdražování a znehodnocování kapitálu. A proti tomu ČNB vůbec nebojuje.
      mpixel
      •  
        10.07.2008 19:31

        Já jsem ale nepsal, že jediným problémem je silná koruna. Ano s tímhle souhlasím, já považuji mnohem větší problém v inflaci a nečinnosti ČNB. Růst nákladů je příliš vysoký, hlavně ale lze očekávat tlak na vyšší růst mezd a to bude velký problém. Řada firem je ve velký pasti - růst nákladů, růst cen energií a komodit, tlak na růst mezd - špatný zákoník práce a postupné snižování marží při exportu. Řada firem bude mít vážné existenční problémy, což se časem projeví negativně i na státním rozpočtu.
        tk69
  •  
    10.07.2008 17:07

    Vážení,o podnikání taky něco vím a mohu vám říci že podnikání v čechách je živoření,pokud nemáte "spřízněnou" duši na správném úřadě.Pak máte dotace poradce audity inspekce a já nevím co ještě.Jinak je to dřina na zdechnutí.
    Homo
    •  
      10.07.2008 19:20

      jak vysvětlíte to, že firmy živoří a vadí jim silná koruna, když růst průmyslu byl 12%
      mpixel
  • :-(
    10.07.2008 16:58

    Nevím proč se vzájemně napadáte, ale někdo nemá tak velkou rodinu aby ji mohl zatáhnout do podnikání. To že Váš známý se na trhu prozatím udržel ještě neznamená, že se na trhu udrží pořád. Poslední roky byly výjimečně a neopakovatelně dobrý. Bylo to jako na mejdanu, teď příjde účet a pak kocovina. Nic neroste do nebes. Jinak nezaměstnanost s posilováním koruny až tak moc velkou souvislost nemá. ČNB se posilování CZK hodí, protože inflaci snižuje. V případě, že by došlo k obratu a koruna začala oslabovat, zvýší se výrazně i inflace, což povede ke zvýšení sazeb a opět k útlumu ekonomiky. Ekonomika zpomalí a je jedno jestli to bude vlivem kurzu CZK nebo vlivem inflace.
    tk69
    • Re: :-(
      10.07.2008 19:19

      jak vysvětlíte to, že firmy živoří a vadí jim silná koruna, když růst průmyslu byl 12%
      mpixel
      •  
        10.07.2008 19:26

        To je na vysvětlení jednoduchý. 1) Průmysl už neroste o 12%, poslední data jsou podstatně horší. 2) Významně se zpomaluje růst exportu a to bude dál pokračovat 3) Těch 12% to bylo myslím v dubnu - od té doby CZK opět významně zpevnila 4) Řada kontraktů se uzavírá dlouhodobě, nové kontrakty se už buď vůbec neuzavřou nebo nebudou tak ziskové 5) Firmy byly a jsou do jisté doby proti výkyvům kurzů zajištěny - v září se očekává nová vlna zajišťování, ale z kurzem o cca 15% jiným než byl vloni. 6) Export prozatím táhla Škodovka MB, to se však počítám brzo změní - odbyt aut všeobecně poklesne - což se dotkne i naší škodovky
        tk69
  •  
    10.07.2008 16:09

    Jak muze pan Holman rict,ze takto silna koruna dolehne kratkodobe na efektivnost exportnich firem.Dolehne dlouhodobe nebo firmy uplne zkrachuji.Ten pan asi urcite nikdy nepodnikal ve vyvozu.Tohle uz neni spanila jizda koruny,ale jizda do pekla.
    pino
  •  
    10.07.2008 15:59

    tohleto posilovani nema nic spolecnyho s vyvojem nasi ekonomiky vzdyt to vsude slysime.kam ta koruna az posili na 15 za euro?to bude totalni kolaps.vsak se ti chytraci co jezdi ted do chorvatska a meni za 23.50 budou divit az je zamestnavatel propusti. pak nepojedou nikam.vzdyt jsme cizincum pro smich kdyz prijdou do komunistickyho hotelu austerlitz v brne a plati za pokoj 130 eur to nestoji ani ve vidni
    pino
  •  
    10.07.2008 15:54

    Pokud se diskuse tady dostává na úroveň diskuse v seznam.cz pak jde asi skutečně do tuhého a bohužel ztrácí smysl. Je to důsledek historického vývoje vlády ČSSD a následně ODS kterým je měnová stabilita lhostejná a raději se hádají o nesmyslech bez sebemenší vize lídrů, přesvědčených, že jsou Ti jediní vyvolení, kteří všemu rozumí. ČNB je také nejmoudřejší ze všech, proto je nutno € příjmout až co nejpozději. Všechno umíme nejlépe a nejlépe zvláneme, jak říká pan president za všechno si můžeme sami (Novoroční projev) asipodle něho žijeme ve vzduchoprázdnu Pokud exportéři za 1.čtvrtletí příšli o 80 mld odhaduji, že jen za druhé to bude přes 120 mld, převedeno do daní, a pokud zlí jazykové stále tvrdí, že se jedná o snížení zisků exportérů dá se odhadnout, že kolem 80 mld na daních ze zisku svou nečinností tento stát prodělává jen za tento rok, asi daně z drahé ropy výpadky vyrovnají. Jen vidím ten velký rozdíl zcela vyhozených prostředk, které chybí v investicích, inovacích a naproti tomu pracně vytvořené prostředky , které stát tak snadno inkasuje. Každý stát si hájí své zájmy, zajmy svých firem, výrobců , těch co si pracně vybudovali zahraniční pozice, máme proexportní programy, organizace, na každé vytvořené místo se vynakládají obrovské prostředky (vše z daní) ale ne,my jsme přeci grandi, prostě a jednoduše je odepíšeme – nejsou to přeci flexibilní, perspektivní firmy, neumí se přizpůsobit během pár měsíců, takové dokonce přímo škodí a je dobře když zmizí. Bože o jsme to za národ.
  •  
    10.07.2008 15:53

    A co důchodci, ti se budou zachvili muset pást,nebo ohryzávat kůru ze stromů.
    Homo
  •  
    10.07.2008 15:45

    ja jsem zacal podnikat pred 2 lety kdyz byla koruna tak 28 ani ne. produkuju kratke sportovni filmy a ucinkujici platim jako v zemich eu.jsem zavisly jenom na vyvozu tak ted me nekdo poradte co mam s tak silnou korunou delat.snizit honorare nemuzu nikdo by to nedelal.kam se s tou korunou dostaneme ?budeme jezdit kupovat maslo na zapad uz tak je u nas vsechno drazsi nez na zapade a platy podstatne mensi.ale u nas se asi vsem dari dobre .nechapu jak muze nekdo vyzit s platem 15 tis korun kdyz u nas stoji vsechny zakladni suroviny vic nez na zapade.
    pino
  • myslím že se ČNB mýlí
    10.07.2008 14:45

    naopak koruna bude dále posilovat a pan Holman tomu nemůže dále bránit. Jediný kdo to vidí je pan Hampl z ČNB. Je ale sám. To že 5% firem díky silné koruně zkrachuje je jen ozdravný efekt, který uvolní trh práce. Daleko horší je inflace. Ta ekonomice škodí podstatně více.
    mpixel
    • Re: myslím že se ČNB mýlí
      10.07.2008 15:37

      Zkuste si na chvíli představit, že se vám zvyšují náklady o 20-30% procent ročně, jak dlouho byste asi přežil? Toto extrémně velké posilování koruny vede k tomu, že problémy mají všichni exportéři - tj. pokud se brzo něco nestane, tak zkrachují nejen ti špatní, ale i ti průměrní a řada dobrých a zbyde jen hrstka... Zatímco importéři na druhé straně necítí žádný tlak na efektivitu, mizí tam konkurence, protože se zkrátka uživí každý. Pro ekonomiku je nejdůležitějším ukazatelem stabilita a tu by nám v současnosti přineslo jedině euro. PS: spekulativní posilování koruny se také může velmi rychle otočit... a po tom co to "vymetlo" exportéry to "vymete" importéry - obojí si za levný peníz (ke škodě všech) koupí právě ti, kteří tuto spekulaci řídí.
      Azazel
      •  
        10.07.2008 15:42

        Koruna neposiluje 20-30% ročně. Nevim, kde bereš tyhle čísla. Navíc největší složkou není cena vstupů z eurozóny, ale mzdy a ty zdaleka tak nerostou. Euro možná přinese stabilitu, ale tu přináší smrt taky. Stabilnější výnosy budou víc než vyvážený růstem nákladů a inflací. Alternativou k tomu už by byla jen recese v důsledku nemožnosti změn cen.
        Albi
        •  
          10.07.2008 16:12

          PS: stabilita je možná špatné slovo - hlavně přinese rovné podmínky, a ty teď rozhodně nejsou a pak to dopadá jak jsem říkal, kvalitní firmy krachují a nekvalitní nemají problémy - protože zrovna teď jsou náhodou na správném břehu.
          Azazel
        •  
          10.07.2008 16:05

          jak k čemu, €19%, $29%, +7% inflace
          Azazel
        • to: Albi
          10.07.2008 16:01

          Koruna sice neposiluje 20-30% ročně, ale pokud máš sjednanou cenu při 24 Kč/USD z konce roku 2005 a dnes je kurz 15 Kč/USD, cenu musíš zvednou o 60% aby ses dostal na původní ekvivalent při kurzu 24 Kč/USD: 15x1,6 = 24; jinak: pří 24 Kč/USD stojí produkt cca 917 USD (22.000 Kč) při kurzu 15 Kč/USD inkasuješ 13.755 Kč (=> ztráta na 1ks cca 7-8 tis. Kč), pokud chceš udržet původní cenu v Kč, pak musí být cen v USD 1.466, to je změna o 60% z 917USD. Bohužel, zákony matematiky jsou nelítostné. V tom ještě není zahrnut růst vstupů - matriál, energie, mzdy .. to se nám až doposud dařilo kompenzovat růstem produktivity. Ale pří současném trendu je to už obtížné.
          Alan
          • Re: to: Albi
            10.07.2008 17:16

            Mas pravdu, ale jak můžeme reagovat na oslabení dolaru, které přišlo. Kdyby nepřišlo, víš kolik by teď třeba stála nafta a benzín?
            Macin
            • to: Macin, Albi
              10.07.2008 17:43

              Je otázkou, jestli náhodou cena ropy není vysoká v důsledku oslabujícího dolaru. Já se spíše kloním k tomuto názoru. A pak je také otázkou jestli cena ropy by měla dopad ne růst celkových vstupů srovnatelný s výši výpadku ve výnosech exportérů. To já už neodhadnu :).
              Alan
            •  
              10.07.2008 17:27

              Přesně tak, nebejt toho posilování koruny, tak se zase topíte v nákladech a zisky máte stejný, ne-li nižší.Navíc by tu byla inflace, která rozhodně netlačí na ekonomickou efektivnost, spíš naopak. To posilující kurz na ní tlačí. Sice jen u některých (exportérů), ale tlačí. Inflace by byla (a myslim, si že bude, až se to tady po...) horší.
              Albi
              • Koruna je jen cast problemu
                10.07.2008 19:26

                Souhlasim, ze CZK je trochu prehnane nasazena a vsichni Exporteri hned krici, ze se jim krati zisky. Efektivita vyroby je zalozena na premene vstupu na vystupy, ktere lidi chteji. Z rozdilu vystupu a vstupu se generuje zisk/ztrata - doufam.:-) Jestlize CZK posiluje - znamena to, ze se zlevnuji vstupy dovezene ze zahranici (nebo ne?). CR je velmi otevrena eknomika a mnoho vstupu dovazi (Skodu a.s. jsem neslysel, ze by si stezovali na kurz). Pokud je tedy CZK vicemene vice nadhodnocena, pak se firmy zacnou orientovat na vstupy z dovozu, ktere jsou levnejsi. To povede na devizovem a valutovem trhu k poptavce po vsem jinem (myslim menach) nez CZK. Vyssí nabidka CZK povede k cemu??? Myslim, ze k oslabeni CZK. A pokud k tomu pridame vyssi uzitek spotrebitelu a nizsi miru tempa rustu cen (ktera je stejne hrozna) nez by jinak byla, pak nevidim posilovani CZK tak cerne. Takto jednoduche to neni, vim; nejvetsi hrozbou tohoto celeho globalniho menoveho systemu, na nejz je take CR navazana, jsou centralni banky vcele s FEDem a CNB nevyjimaje (mira inflace generovana CNB je neco kolem 10% rocne - inflace znamena tempo rustu penezni nabidky - u nas se to empiricky oznacuje M2). Tuto inlfacni politiku totiz provadi vsechny centralni banky sveta a tim narusuji chod trzniho mechanismu - pak totiz dochazi k tomu, ze dolar tak moc oslabuje (FED skratka tiskne nejvic) a volne penize se prelevaji do komodit a toho co ma nejakou realnou hodnotu - to pote vede k rustu cen a neefektivite a prerozdelovani. Vysledek bude silna, velmi silna, svetova krize, ktera nam da pekne zabrat (posilujici koruna to asi moc nezmeni). Nevim jestli k ni dojde v dohledne dobe, ale jsem si jist, ze nejvetsi prijde pote, co se vice do mezinarodniho obchodu zapoji Afrika, jako posledni zbyly mene rozvinuty kontinent a propoji falsovani penez s okolnim svetem - pak uz nase generace ceka jenom hyperinflace (mezitim bude na svete jedna ci dve meny) a nebo nejaky totalitni rezim - ale toho my se nedozijem - DOUFAM!
                VSE LIMITED
                • Re: Koruna je jen cast problemu
                  10.07.2008 19:37

                  No ono to samozřejmě vypadá jednoduše, ale není to tak. Dneska se stáváme příliš drahou zemí. Ubytování na řadě začíná být dražší než v New Yorku, Byty a domy začínají být dražší než v Německu a tak by se dalo pokračovat. Naše ekonomika začíná vykazovat nerovnováku v hodnotách nebo cenách se sousedním světem a to může samozřejmě znamenat problém. Lidi v tuzemsku bohatnou mnohem rychleji než je ekonomicky únosné- neúměrně nám roste životní úroveň. Vztahovat to jenom na export a import opravdu nejde, je potřeba to vidět všechno globálně. Pokud by CZK dál posilovala měli bychom za chvilku vyšší životní úroveň jak v Německu a to si troufám říci je nesmysl.
                  tk69
                  • souhlasim
                    15.07.2008 12:36

                    Souhlasim, ze je CZK prilis silna, je to spekulace, ktera bohuzel bude pokracovat, protoze platebni bilance (resp. B.Ú.) je v přebytku a u ČR zatím nehrozí vnější nerovnováha. To, že jsme drazí je pravda a cena neodpovídá kvalitě, ale zatím jsou turisti ochotni platit a domácnosti ochtoni kupovat drahé byty. Ale to je dlouhodobě neudržitelné. Korekce musí přijít, otázka je kdy a v jakém rozsahu? Chtěl jsem poukázat na to, že jsme otevřená ekonomika a ať se nám to líbí nebo ne, jsme závislí na USA a EU - jejich problémy se k nám brzy dostanou. Nejvíce mi na tom všem však vadí, že za to nejvíce můžou hospodářské politiky (FED a Strýček Busch), které současnou krizi prohlubují a prodlužují a nejvíce poškozují chudé lidi.
                    VSE LIMITED
    • Re: myslím že se ČNB mýlí
      10.07.2008 14:55

      Protože v ČNB sedí partička neschopných tlučhubů a nýmandu , kteří vůbec nechápou a neví jak se řídí Národní banka, nebo vůbec nějaká banka a jak se pracuje s měnovou politikou, úroky apod
      martík
  • Věžený pane Holmane,
    10.07.2008 13:36

    Brzo efekt silné koruny pocítíte též na číslech o nezaměstnanosti, protože nejen já budu propouštět....
    T-rex
    • Re: Věžený pane Holmane,
      10.07.2008 14:37

      I já se připojuji s propouštěním. K 31.7.08 už dostalo výpověď 6% zaměstnanců a do 31.12.08 chystáme propustit celkem 16%. Ohlasy po zvyšování platů ze strany odborů v naši organizaci utichly a těšíme se na kvalitnější zaměstnance na trhu práce kterých, jak doufáme, bude ke konci roku dostatek ... tedy pokud budeme ještě existovat. Přímo exportujeme kolem 70% a přes obchodní firmy jde dále cca 14%. 6 měsíců jsme byli ochotni trpět zvyšující se ztrátu s tím že kurz změní směr. Bohužel. Nezbývá než přijmout nepopulární opatření. Daně po nás chtějí vždy platit na termín a krýt ztráty z vlastních prostředků již dále nechceme. Zajišťování kurzu je sice hezká věc, ale pokud máte sjednané dlouhodobě ceny u některých odběratelů od konce roku 2005 při kurzu 24 Kč/USD s max. 5% meziročním růstem cen asi pochopíte že, zajištění je v dnešní době směšná záležitost. No, zkuste někomu během 2 let zvýšit cenu o 60% .... možná uspějete. Naštěstí stejný postoj má řada podniků z našeho okolí a tak doufáme, že s růstem nezaměstnanosti půjde dolů jak inflace tak i koruna, akorát asi stát bude muset zvýšit objem prostředků na podpory .... to je ale už jeho věc a posléze daňových poplatníků :)))). Moje rada: Nakupujte EUR a UDS, výhodně prodáte v I.Q.2009.
      Alan
Aktuální komentáře
28.03.2024
16:06Přehled (ne)obchodování na trzích přes Velikonoce 2024
16:06Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily
15:48Růst americké ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí zpomalil pouze na 3,4 procenta
15:44Tesla už odepsala na akciích 350 miliard dolarů. Očekávání investorů ohledně dalšího vývoje jsou nevalná
13:29Invesco: Významný týden pro měnovou politiku je pro trhy dobrým znamením
12:22Než otevře Wall Street: Snowflake, MillerKnoll, Sprinklr  
11:20Podle guvernéra Fedu by se po posledních datech o ekonomice měla snížení sazeb odložit nebo zredukovat
11:02Investoři se připravují na konec kvartálu, Fed nechce spěchat se snižováním  
9:42Jan Bureš: HDP revidován vzhůru, reálné příjmy domácností rostou a s nimi i útraty
8:55Se snižováním sazeb v USA není kam spěchat, opakuje guvernér Fedu Waller. Futures jsou zelené  
8:52Putin: Rusko nezaútočí na Pobaltí, Polsko či Česko. Jde jen o strašení lidí
8:45Rozbřesk: HDP potvrdí pozitivní obrat v útratách domácností
6:03Britské akcie jsou nyní (historicky) mimořádně levné a Evropa už obchoduje s výrazným diskontem i vůči Japonsku
27.03.2024
21:19Americké indexy posilovaly díky silnému závěru  
18:26Jen kousek od intervence? Akcie a dluhopisy dnes lehce v zeleném  
17:50Pavol Mokoš: Je čas svézt se na vlně růstu, ne chytat dno. A technické cíle pro pražské banky
15:43BlackRock: Dlouhodobě nebude pokračovat scénář vyšší inflace a sazeb. Postará se o to umělá inteligence a další technologie
15:00ČEZ, a.s.: Zvolen nový místopředseda dozorčí rady ČEZ
13:01FX Výhled: Dolar se připravuje na návrat vyšších sazeb po delší dobu  
11:21Evropa drží pozice po překvapivém americkém poklesu. Spekulace o intervenci na jenu sílí  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Varta AG (12/23 Q4, Bef-mkt)
9:00CZ - HDP, q/q
12:00Walgreens Boots Alliance Inc (02/24 Q2)
13:30USA - HDP, q/q a
13:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
14:45USA - Index aktivity ISM Chicago
15:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university