Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články  
Detroit a my - Patria vydala prosincový ekonomický Třicetník

Detroit a my - Patria vydala prosincový ekonomický Třicetník

31.12.2008 9:39
Autor: Tomáš Vlk, Patria Finance

Pokud se budeme zajímat o výhled pro českou ekonomiku na příští rok, pak při pohledu na prognózy soukromých i veřejných institucí mnoho optimismu nenabereme. V zásadě platí: čím novější prognóza, tím horší.

Pokračování článku je dostupné jen klientům placených služeb Patria Plus / Investor Plus případně uživatelům platformy Patria Direct. Pokud jste klientem těchto služeb, potom je nutné se Přihlásit.

Patria Plus / Investor PlusV rámci placeného informačního servisu získáte přístup ke kompletnímu zpravodajství www.patria.cz bez jakýchkoliv omezení. Veškeré zprávy, komentáře a horké zprávy jsou zobrazovány terminálovou metodou (bez nutnosti obnovovat stránku) bez zpoždění a v plné verzi. 

Nejen zpravodajství, ale i další služby získáte v Patria Plus / Investor Plus - sms a e-mailové zpravodajství, data z finančních trhů v reálném čase, kompletní analytický servis, rozsáhlé databáze časových řad ke stažení, prognózy vývoje a valuace, ekonomické fundamenty, nástroje a kalkulátory... více


Váš názor
  •  
    26.12.2008 7:44

    Ahoj, propad automobilek je dle mého úsudku jen uměle vytvořená bublina. To ,že se auta neprodávají není o tom,jaká se situace na trhu,ale o tom,jaké jsou nabídky prodejců automobilů. Čili tak,jako všechny firmy na světě se musí automobilky přizpůsobit poptávce / rozumná cena. To stále ještě neplatí. Pokud pořiz.cena vozu nového je př. 70.000 ,proč prodávat za 340.000? Trh je neuprosný a platiti přemrštěné marže nechce nikdo. A ,že firmy jako GM se stále drží trendu 5000litrových motorů / super spotřeba je blbost sama o sobě. Stastné a veselé všem přeje Mirek
    braus2000
    •  
      26.12.2008 9:47

      Ono spiš bublina byla, že GM auta pořád někdo kupuje. Když ohlásili v jakém srabu jsou automobilky, bylo mi jasné, že nejlíp na tom bude Ford jelikož má auta pro celý svět, Chrysler ten částečně se o to taky snaží a GM dělá čistě auta pro americkou mentalitu.V Evropě pro normálního člověka nepoužitelné jen kvůli spotřebním a obratovým daním na paliva. Obrovská auta s obrovským motorem a obrovskou spotřebou. Když na Discovery běží pořad OverHaulin a předělávají stará auta na stará auta s moderním vzhledem :) dají tam skoro vždycky obrovský 7l GM motor, který tam ani pomalu nechce vlézt. Je to vše způsobene mentalitou a cenou pohoných hmot. Sice teď mají benzín levný, ale bez práce i ten nejlevnější benzín je drahý a to už nemluvím a předražených GM autech. Je to skoro na chlup stejný přídap jako byla ropná krize. Taky v té době nastoupily japonské automobilky se svými malými uspornými auty. Takže bych si troufl oponovat a říct, že není vytvořená bublina, že automobilky jsou v krizi, ale splaskla právě poptávková bublina a tím automobilky do krize dostala. Hlavně tedy GM. Ford a i Chrysler propouštět budou, budou na čas zastavovat výrobu ale přečkají to jelikož jsou světově orientované. O GM pochybuju. Je to jejich chlouba a podle mně ji raději nechají padnou než, aby GM dělalo malá auta třeba s 1,3 motorem. To prostě GM není.
      Max
      • souhlas
        29.12.2008 11:30

        GM a Chrysler padnou, Ford asi přežije. Dva první to nemůžou ani s podporou státu zvládnout a nikdo je nekoupí, za a) nikdo teď nemá peníze, za b) pro potencionálního kupce je levnější postavit 100 m vedle novou fabriku a převzít zaměstnance za normálních podmínek (odboráře nebrat). Navíc model Deimler - Chrysler už tu byl :-).Propad prodeje je podle mne "odložená" spotřeba. Ty auta (myslím teď normální auta) se nakonec prodají, ale všichni teď vyčkávají na lepší ceny. Jak hospodářství projeví zachvěv růstu, všichni začnou obnovovat a prodeje poletí. Ale asi jen diesely a malá auta. Co se týče škodovky, škodovka neslevnila, spíše poslala své přemrštěné ceny do horšího normálu.
        Oliwer
Aktuální komentáře
19.04.2024
9:25Netflix reportoval nejlepší první kvartál od roku 2020. Překvapil počtem předplatitelů
9:07Rozbřesk: Proč je česká koruna odolnější vůči silnému dolaru?
8:43Akciové trhy zrudly pod tíhou obav z konfliktu na Blízkém východě, Netflix překvapil vysokým počtem platících uživatelů  
6:03Evercore: Hlavním příběhem je mimořádná odolnost ekonomiky
18.04.2024
22:02S&P 500 poklesl popáté v řadě; investoři čekají na Netflix  
17:45Růst cen akcií a cena za riziko
17:23DJIA dnes v čele a ECB se od Fedu neodpoutá  
15:59Deloitte: Cena nájemného v prvním čtvrtletí vzrostla o procento na 295 Kč/m2
15:48Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? Zjistěte na webináři Patrie v úterý 23. dubna od 16:00
15:20Lee: I kdyby sazby šly letos dolů jen jednou, pro akcie by to stále bylo dobré prostředí
12:56Vasle: Rozdílná měnová politika ECB a Fedu má své limity
11:52Výhled TSMC překonal odhady díky podpoře poptávky po AI čipech
11:36Akcie se zvedají. Jak pevnou oporu dodají firmy?  
9:54Ifo: Německé firmy letos plánují snižování investic
9:05Rozbřesk: Zachrání Super-Mario (znovu) Evropu?
8:45EU nebude formálně vyšetřovat investici Microsoftu do OpenAI
8:30Evropa čelí podle guvernéra BoE menší inflační hrozbě než USA, Microsoft se vyhne vyšetřování kvůli akvizici Open AI a futures jsou zelené  
6:40Fidelity International: Německá medvědí data jsou příznivá pro německé státní dluhopisy
17.04.2024
22:01Zámořské akciové indexy nedokázaly zvrátit úvodní pokles  
18:46Martin Uher: Rozruch na dluhopisech, české banky a zranitelné USA

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data