Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články  
Detroit a my - Patria vydala prosincový ekonomický Třicetník

Detroit a my - Patria vydala prosincový ekonomický Třicetník

31.12.2008 9:39
Autor: Tomáš Vlk, Patria Finance

Pokud se budeme zajímat o výhled pro českou ekonomiku na příští rok, pak při pohledu na prognózy soukromých i veřejných institucí mnoho optimismu nenabereme. V zásadě platí: čím novější prognóza, tím horší.

Pokračování článku je dostupné jen klientům placených služeb Patria Plus / Investor Plus případně uživatelům platformy Patria Direct. Pokud jste klientem těchto služeb, potom je nutné se Přihlásit.

Patria Plus / Investor PlusV rámci placeného informačního servisu získáte přístup ke kompletnímu zpravodajství www.patria.cz bez jakýchkoliv omezení. Veškeré zprávy, komentáře a horké zprávy jsou zobrazovány terminálovou metodou (bez nutnosti obnovovat stránku) bez zpoždění a v plné verzi. 

Nejen zpravodajství, ale i další služby získáte v Patria Plus / Investor Plus - sms a e-mailové zpravodajství, data z finančních trhů v reálném čase, kompletní analytický servis, rozsáhlé databáze časových řad ke stažení, prognózy vývoje a valuace, ekonomické fundamenty, nástroje a kalkulátory... více


Váš názor
  •  
    26.12.2008 7:44

    Ahoj, propad automobilek je dle mého úsudku jen uměle vytvořená bublina. To ,že se auta neprodávají není o tom,jaká se situace na trhu,ale o tom,jaké jsou nabídky prodejců automobilů. Čili tak,jako všechny firmy na světě se musí automobilky přizpůsobit poptávce / rozumná cena. To stále ještě neplatí. Pokud pořiz.cena vozu nového je př. 70.000 ,proč prodávat za 340.000? Trh je neuprosný a platiti přemrštěné marže nechce nikdo. A ,že firmy jako GM se stále drží trendu 5000litrových motorů / super spotřeba je blbost sama o sobě. Stastné a veselé všem přeje Mirek
    braus2000
    •  
      26.12.2008 9:47

      Ono spiš bublina byla, že GM auta pořád někdo kupuje. Když ohlásili v jakém srabu jsou automobilky, bylo mi jasné, že nejlíp na tom bude Ford jelikož má auta pro celý svět, Chrysler ten částečně se o to taky snaží a GM dělá čistě auta pro americkou mentalitu.V Evropě pro normálního člověka nepoužitelné jen kvůli spotřebním a obratovým daním na paliva. Obrovská auta s obrovským motorem a obrovskou spotřebou. Když na Discovery běží pořad OverHaulin a předělávají stará auta na stará auta s moderním vzhledem :) dají tam skoro vždycky obrovský 7l GM motor, který tam ani pomalu nechce vlézt. Je to vše způsobene mentalitou a cenou pohoných hmot. Sice teď mají benzín levný, ale bez práce i ten nejlevnější benzín je drahý a to už nemluvím a předražených GM autech. Je to skoro na chlup stejný přídap jako byla ropná krize. Taky v té době nastoupily japonské automobilky se svými malými uspornými auty. Takže bych si troufl oponovat a říct, že není vytvořená bublina, že automobilky jsou v krizi, ale splaskla právě poptávková bublina a tím automobilky do krize dostala. Hlavně tedy GM. Ford a i Chrysler propouštět budou, budou na čas zastavovat výrobu ale přečkají to jelikož jsou světově orientované. O GM pochybuju. Je to jejich chlouba a podle mně ji raději nechají padnou než, aby GM dělalo malá auta třeba s 1,3 motorem. To prostě GM není.
      Max
      • souhlas
        29.12.2008 11:30

        GM a Chrysler padnou, Ford asi přežije. Dva první to nemůžou ani s podporou státu zvládnout a nikdo je nekoupí, za a) nikdo teď nemá peníze, za b) pro potencionálního kupce je levnější postavit 100 m vedle novou fabriku a převzít zaměstnance za normálních podmínek (odboráře nebrat). Navíc model Deimler - Chrysler už tu byl :-).Propad prodeje je podle mne "odložená" spotřeba. Ty auta (myslím teď normální auta) se nakonec prodají, ale všichni teď vyčkávají na lepší ceny. Jak hospodářství projeví zachvěv růstu, všichni začnou obnovovat a prodeje poletí. Ale asi jen diesely a malá auta. Co se týče škodovky, škodovka neslevnila, spíše poslala své přemrštěné ceny do horšího normálu.
        Oliwer
Aktuální komentáře
23.08.2025
16:29Mimořádná ochota platit za to, co je. Kvůli tomu, co bude
8:17Víkendář: Po monetární dominanci přijde dominance fiskální?
22.08.2025
16:43Powell naznačil snížení sazeb, akcie poslal nahoru
15:08Trump tlačí na převrat ve Fedu. Rezignací Cookové by si zajistil většinu v Radě guvernérů
14:49Trhy čekají na Powellův projev, americké futures jsou zatím v zeleném  
14:01Perly týdne: Korekce, nebo stále počáteční fáze býčího trhu umělé inteligence?
13:49Nio představilo levné SUV, akcie výrazně rostou
12:08Traders Talk: Trhy čekají na Fed, ČEZ na možné zestátnění a co sledovat v USA i Evropě
10:40Musk chtěl koupit OpenAI za 97 miliard dolarů s pomocí Zuckerberga
9:52Nvidia zastavuje výrobu čipů H20 pro čínský trh
8:55Rozbřesk: Nálada v evropském průmyslu nejlepší za tři roky
8:51Lisa Cook z Fedu čelí většímu tlaku na rezignaci, Polsko plánuje navýšit bankám daň z příjmu a futures jsou v červeném  
8:46Německá ekonomika ve druhém čtvrtletí klesla podle konečných dat o 0,3 procenta
6:11Zervos: Sazby bych snížil o 50 bodů
21.08.2025
22:00Pokračování poklesu na akciových trzích v USA  
16:50Kde by měly být sazby podle „pravidel“ a monetární režim „přání otcem myšlenky“
15:48El-Erian: Powell kráčí v Jackson Hole po laně
14:50Walmart potěšil tržbami, zklamal ziskem. CEO varuje před cly
13:44USA a EU uzavřely obchodní dohodu, potvrdily 15procentní clo na auta nebo čipy
13:31Za čínským bojkotem Nvidie stojí komentáře Lutnicka, které Peking urazily

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data