Největší výrobce potřeb pro domácnost, americká společnost , snížila ve třetím čtvrtletí svého fiskálního roku, končícím 31. března, čistý zisk o 3,6 % na 2,61 mld. USD neboli 84 centů na akcii z 2,71 mld. USD neboli 82 centů na akcii před rokem. Jde o první pokles zisku za více než sedm let, který způsobilo zejména posílení dolaru a změna chování spotřebitelů, kteří kvůli ekonomické recesi nakupují levnější produkty. Výsledek byl nicméně lepší, než 81 centů na akcii očekávaných v průměru analytiky dotázanými agenturou Bloomberg. Tržby společnosti se snížily o osm procent na 18,4 mld. USD, zatímco analytici čekali 18,9 mld. USD.
nyní předpokládá, že srovnatelné tržby v tomto finančním roce, který končí v červnu, porostou o dvě až tři procenta namísto původně odhadovaných dvou až pěti procent.
Akcie včera na vzrostly o 1,5 % na 50,42 USD, za letošní rok však ztratily 18 % ze své hodnoty.
(Zdroj: Bloomberg, ČTK)