Americká společnost (26,02 USD, 6,64%), největší prodejce domácích potřeb, zveřejnila výsledky hospodaření za první čtvrtletí letošního roku, které překonaly odhady analytiků, převážně díky snižování nákladů.
Zisk vzrostl v 1Q09 (končícím 3. května) o 44 % na 514 milionů dolarů (0,30 USD na akcii). Loňský zisk přitom v 1Q08 činil 356 milionů dolarů (21 USD na akcii).
Zisk, očištěný od jednorázových položek a po vyloučení výsledků dnes již uzavřených center Expo Design, činil 0,35 USD na akcii, ve stejném období loňského roku přitom takto očištěný zisk činil 41 USD na akcii. I přesto čtvrtletní zisk překonal odhady analytiků, oslovených agenturou Bloomberg, jejichž medián činil 29 USD na akcii.
Čtvrtletní tržby řetězce klesly o 10 % na 16,18 miliard dolarů, když spotřebitelé kvůli recesy omezili své výdaje. Přesto i tržby překonaly odhady analytiků ve výši 15,86 miliard dolarů. Společnost Bernstein & co. odhadovala propad tržeb o 11,2 %.
zopakovala pro rok 2009 svůj výhled 7% poklesu celoročního zisku a 9% poklesu tržeb. Na základě předchozích dat tedy pravděpodobně vykáže v roce 2009 zisk přibližně 2,15 miliardy dolarů a tržby 64,9 miliardy dolarů. Odhad analytiků pro celoroční zisk činí 1,35 USD na akcii a tržby 65,03 miliardy dolarů.
(Zdroj: Bloomberg, AP)