Mediální společnosti Central European Media Enterprises pokles ve sruhém čtvrtletí roku 2009 zisk o 62 procent pod vlivem oslabujících příjmů z reklam. Čistý zisk poklesl na 24 milionů dolarů z 63,4 mil .USD dosažených ve 2Q08. Tržby společnosti poklesly o 39 % na 186,2 milionu dolarů a jsou tak pod konsensem trhu podle Bloomberg na úrovni 208 milionů dolarů. Čistý zisk o pokračujících operací poklesl o 43,4 milionů dolarů na 22,1 milionu dolarů. Provozní zisk se ve 2Q snížil o 87,0 milionů dolarů, tedy o 88 % na 11,7 mil. USD. Zisk EBITDA ve 2Q dosáhl 29,6 milionů dolarů a meziročně poklesl o 75 %.
Čistá ztráta za první pololetí roku dosáhla dosáhla 20,4 milionů dolarů v porovnání s 77,9 milionovým ziskem v 1H08. Tržby za pololetí poklesly o 38 % na 327,4 miionů dolarů. EBITDA se snížila o 76 % na 45,1 milionů dolarů.
Na tržby společnosti ve druhém kvartále i pololetí měl vliv především pokles výdajů na reklamu v České republice, na Ukrajině, v Rumunsku a dalších zemích regionu. „Reklamní trhy poklesly na úroveň před rokem 2007, uvedl CEO společnosti a její prezident Adrian Sarbu. „Je to bolestný proces pro nás a naše akcionáře,“ dodal. V České republice se dle výsledků společnosti tržby snížily na 71,6 mil. USD ze 112,6 mil. USD před rokem. Provozní zisk českých aktivit klesl téměř o polovinu na 31,9 milionu dolarů.
V březnu koupila 31% podíl v CME (389,1 CZK, 0,03%) společnost Time Warner (27,01 USD, -2,14%). Obě firmy nyní společně plánují výrazné restrukturalizace (více také zde).
Komentář k výsledkům zde
(Zdroj: Bloomberg)