Text je rozšířen o upřesnění CETV: Mediální společnost Central European Media Enterprises (CETV) dnes dle WSJ uvedla, že v rámci posledního čtvrtletí roku nezaznamenala oživení tržeb z reklamy. Jako růstové období označuje až druhou polovinu roku 2010. „Pozitivní obrat vzhůru jsme ve čtvrtém čtvrtletí nezaznamenali,“ uvedla víceprezidentka CETV pro komunikaci Romana Tomášová. „Oživení očekáváme v průběhu roku 2010 s tím, že růst je více pravděpodobný až ve druhé polovině roku 2010,“ uvedla. Toto vyjádření bylo později (Bloomberg 16:59) rozšířeno následovně: "CETV nezaznamenala oživení tržeb z reklamy tak, jako konkurenti v západní Evropě, avšak vývoj ve čtvrtém čtvrtletí roku byl v souladu s očekáváními firmy," uvedla Tomášová.
Kontrakty pro rok 2010 jsou podle Tomášové stále v jednání s tím, že v České republice se očekává jejich uzavření v průběhu několika měsíců. Tomášová upozornila na standardní průběh, kdy firmy nejprve kompletují jejich reklamní kampaně na hlavních trzích v západní Evropě a teprve následně v průběhu roku rozdělují zbývající volné prostředky do kampaní v rámci střední a východní Evropy.
Tomášová se za odmítla vyjádřit k naplnění výhledu na hospodaření celého roku 2009. Firma předpověděla celoroční EBITDA v rozmezí 60 až 70 milionů dolarů. , která je kótována na americkém Nasdaqu a v Praze a je vlastněna z 31 % společností Time , zveřejní své hospodářské výsledky za celý rok 2009 dne 24. února.
Za třetí čtvrtletí roku 2009 vykázala provozní ztrátu 14,4 milionu dolarů. Byla hlubší, než konsensuální odhad na úrovni -12 mil. USD. Ve 3Q08 firma dosahovala kladného EBITDA 30,6 mil. USD. Tržby společnosti klesly ve třetím čtvrtletí 2009 v meziročním porovnání o 33 procent na 134,5 milionu dolarů. Konsensus očekával 133,8 mil. USD, ve 3Q08 tržby dosahovaly 201 milionů dolarů (více zde). Necelé dva týdny před zveřejněním výsledků za 3Q09 firma vydala „profit warning“ upozorňující na meziroční pokles reklamních výdajů o 30 procent a poskytla výhled na celoroční EBITDA. Zveřejnila také odhady pro růst trhů v roce 2010 v jednotlivých segmentech. U TV reklamy čeká v ČR růst v roce 2010 o 6 %, na internetu pak o 15 % (více čtěte zde).
Televize v listopadu informovala o snížení základní ceny reklamy pro rok 2010 v reakci na pokles inzertního trhu. Proti roku 2009, kdy stál na Nově zásah jednoho procenta cílové skupiny diváků (tzv. CPP - Cost per Point) 29.600 korun, má letos stát 22.500 korun (více zde).
(Zdroj: Bloomberg, WSJ, , čtk)