Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Šéf Novy: Krize skončila, televizní reklama podraží

Šéf Novy: Krize skončila, televizní reklama podraží

21.09.2010 10:19

(Aktualizováno 11:38)

Po dvou letech je krize zřejmě za námi a poslední dobou roste poptávka po televizní reklamě, což požene její cenu nahoru, uvedl v rozhovoru pro Mladou Frontu David Stogel, prozatímní šéf tuzemské televizní stanice TV Nova ze skupiny CETV. Budoucnost české televizní jedničky vidí v osvědčených vlastních pořadech.

Právě začíná další kolo každoročních jednání o cenách televizní reklamy na příští rok. Agentury odhadují, že by to letos mohlo přinést zdražení televizních spotů až o 10 procent. „Za poslední tři čtyři měsíce pozorujeme zvýšenou poptávku po inzerci, také naše sazby reklamy vzrostly, hlavně proto, že máme velmi omezenou nabídku reklamního prostoru. Právě proto myslím, že v souvislosti s růstem poptávky půjde cena nahoru,“ shrnul pozici Novy před jednáním David Stogel. Ačkoliv firmy v rámci své vyjednávací strategie v současnosti tvrdí, že je takové zdražení nereálné, Stogel, který se po srpnové povýšení Petra Dvořáka dočasně posunul z pozice programového ředitele TV Nova na pozici nejvyšší, je přesvědčen, že na inzertním trhu je nyní více peněz než před rokem.

„Tato zpráva je pro CETV pozitivní. Zlepšení v ČR bylo patrné už ve 2Q10, když tržby české pobočky CETV vzrostly meziročně o 3 % (vyjádřeno v Kč),“ komentoval slova šéfa Novy Piotr Janik, analytik KBC Securities a dodal, že očekává, že oživení růstu tržeb v ČR ve zbytku letošního roku zrychlí až na 7 % meziročně. Zdražení sazeb za televizní reklamu a nárůst poptávky po reklamě je podle analytika pozorovatelný i v dalších zemích regionu CEE. „Očekáváme, že růst výdajů na reklamní spoty v Polsku se ve zbytku roku bude blížit 8-9 %, zatímco v Rusku by meziroční nárůst mohl převyšovat 10% hranici,“ shrnul Janik.

David Stogel se dále nechal slyšet, že už dnes společnost disponuje dalšími nástroji, které může nabídnout svým klientům. „Snažíme se být kreativní v tom, jak získat peníze z trhu. Není to jen klasická reklama. Máme tu product placement a různé kombinované nabídky pro klienty.“

Jedno z posledních vyjádření Petra Dvořáka z pozice šéfa TV Nova již na konci července obsahovalo úvahu o blížícím se zdražení televizní reklamy. Největší česká komerční televize, skrz kterou proteče 60-70 % trhu s televizní reklamou, by podle Dvořáka měla ceny opět dostat na hladiny z dob před vypuknutím ekonomické krize. Konečné rozhodnutí přitom v polovině prázdnin očekával v září letošního roku.

Mateřská CETV v komentáři k výsledkům za 2Q uvedla, že čeká růst televizní reklamy v České republice ve druhé polovině roku o 6-9 procent, v přepočtu na celoroční výsledek pak o 1-3 procenta. Průměr pro všechny trhy CETV pak hovoří za druhou polovinu roku 2010 o nula až 3% růstu a na úrovni celého roku o 2-4% poklesu.

(Zdroj: MfD, E15, KBC Securities)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
07.11.2025
13:17Proč drží Čína s USA krok v závodě umělé inteligence? Masivní čipové klastry od Huawei a levné energie
11:45Perly týdne: Máme pomýlené představy o umělé inteligenci?
11:20RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
11:05Akcie pevnou půdu zatím nenacházejí. Slibný úvod v Evropě rychle vyprchal  
10:23Bureš: Maloobchod zvolňuje, spotřeba i tak zůstane hlavním “motorem” ekonomiky
9:22Zbrojní gigant Rheinmetall zvýšil zisk o 18 % a staví nové továrny. Akcie stagnují
8:54Evropa míří k pozitivnímu zahájení, daří se německému vývozu  
8:53Rozbřesk: Koruna nereagovala na zasedání ČNB, slabší trh práce v USA posunul eurodolar výše
8:32Bude Musk prvním bilionářem? Akcionáři Tesly mu přiklepli rekordní plán odměn
6:01Morgan Stanley: Známky spekulace, ale čas na odchod z akciového trhu ještě nenastal
06.11.2025
22:01Výsledková sezona pokračuje s technologiemi centru pozornosti  
17:29Od roku 1950 po současnost: „pravidla“ podle kterých trhy (ne)fungují
17:10ČNB ponechává sazby beze změny, pro nejbližší měsíce potvrzuje stabilitu
15:43Meta je nejlevnější akcií z Magnificent Seven. Příležitost, nebo varovný signál?  
14:30ČNB ponechala sazby beze změny
13:56Bank of England drží sazby na 4 procentech Těsné hlasování naznačuje možný brzký cut
13:16Dominik Rusinko je novým hlavním ekonomem Patria Finance
12:59Boom emisí dluhopisů: AI, akvizice a vládní deficity ženou trh na maxima  
11:38Challenger: Americké firmy propouštějí nejvíce za 20 let. Nasazují AI a snaží se šetřit
10:38Jan Bureš: Průmysl v září nad očekáváním, vyhlídky však zůstávají nejisté

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Čína - Obchodní bilance, mld. USD
9:00CZ - Maloobchodní tržby, y/y
14:30USA - Míra nezaměstnanosti, s.a.
14:30USA - Průměrná hodinová mzda, m/m
14:30USA - Změna počtu prac. míst
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university